Αρχική » Περιοδικά-Συνέδρια » Ντίνας, Κ., Χατζηπαναγιωτίδη, Ά. 2007. Η ελληνική γλώσσα ως δεύτερη/ξένη. Η περίπτωση των παρευξείνιων χωρών (Ρωσία, Ουκρανία, Γεωργία). Στο: Ντίνας, Α., Χατζηπαναγιωτίδη, Ά. (επιμ.) Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου: Η ελληνική Γλώσσα ως δεύτερη/ξένη. Έρευνα, Διδασκαλία, Εκμάθηση. Θεσσαλονίκη: University Studio Press, σσ. 496-508

Πρόσφατα άρθρα

Ντίνας, Κ., Χατζηπαναγιωτίδη, Ά. 2007. Η ελληνική γλώσσα ως δεύτερη/ξένη. Η περίπτωση των παρευξείνιων χωρών (Ρωσία, Ουκρανία, Γεωργία). Στο: Ντίνας, Α., Χατζηπαναγιωτίδη, Ά. (επιμ.) Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου: Η ελληνική Γλώσσα ως δεύτερη/ξένη. Έρευνα, Διδασκαλία, Εκμάθηση. Θεσσαλονίκη: University Studio Press, σσ. 496-508

Στην περίπτωση της Παρευξείνιας ζώνης, έχουμε να κάνουμε με ένα ανθρώπινο δυναμικό το οποίο ύστερα από πολλά χρόνια, νιώθει ως ελληνικός πληθυσμός. Οι Έλληνες της Ρωσίας, Ουκρανίας και Γεωργίας συνιστούν κοινότητες που η ιστορία τους ανάγεται στην περίοδο της ίδρυσης αποικιών από την αρχαία Ελλάδα. Το στοιχείο που ενώνει τα μέλη αυτής της ομάδας είναι ο αυτοπροσδιορισμός τους ως Eλλήνων, ο οποίος νομιμοποιείται αφενός μέσα από την κοινή τους διάλεκτο, την ποντιακή και τη ρωμέικη, αφετέρου από την πίστη τους σε μια κοινή βιογενετική και κυρίως πολιτισμική ελληνική καταγωγή.

Oι Έλληνες στις περιοχές αυτές έχουν διαμορφώσει μια εθνική -ελληνική ταυτότητα, μια εικονική εθνική ταυτότητα, η οποία χαρακτηρίζεται ως ιδιαίτερη ελληνική, η οποία κυρίως καλλιεργείται μέσα από μια εικονική πραγματικότητα που, ιδιαίτερα εδώ, είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη γλώσσα

Στις τρεις  Δημοκρατίες της πρώην Σοβιετικής διενεργήθηκε μία έρευνα που είχε ως στόχο την καταγραφή των εκπαιδευτικών δεδομένων (τους φορείς της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, το μαθητικό κοινό και τις γλωσσικές του ανάγκες, το διδακτικό δυναμικό και το προφίλ του).

Στην εισήγηση παρουσιάζονται τα στοιχεία που αφορούν στο μαθητικό κοινό το οποίο δέχεται την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, αναδεικνύονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, οι ανάγκες του, τις δυνατότητές του και τα ενδιαφέροντά του. Η καταγραφή αυτή θα βοηθήσει όλους να κατανοήσουμε την κουλτούρα των συγκεκριμένων μαθητών, τον τρόπο σκέψης και αντίληψης που έχουν για την Ελλάδα έτσι ώστε να μπορέσουν να βοηθηθούν στην προσπάθεια τους για ελληνόγλωσση παιδεία και πολιτισμό.

Η ελληνική γλώσσα στη Ρωσία, Ουκρανία, Γεωργία


Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.