Αρχική » Περιοδικά-Συνέδρια » Ντίνας, Κ. & Κεραμυδά, Μ. 2008. Η γλώσσα στη διαφήμιση των παιδικών παιχνιδιών. Σύγχρονη Eκπαίδευση 154, σσ. 107-124

Πρόσφατα άρθρα

Ντίνας, Κ. & Κεραμυδά, Μ. 2008. Η γλώσσα στη διαφήμιση των παιδικών παιχνιδιών. Σύγχρονη Eκπαίδευση 154, σσ. 107-124

Στόχο της παρούσας έρευνας αποτελεί η μελέτη της γλώσσας που χρησιμοποιείται στα τηλεοπτικά διαφημιστικά μηνύματα και ειδικότερα σε αυτά που αφορούν στα παιδικά παιχνίδια. Το δείγμα αποτελείται από 51 διαφημίσεις που βιντεοσκοπήθηκαν κατά το χρονικό διάστημα από 22 έως 30 Δεκεμβρίου 2004, περίοδο που λόγω εορτών προβάλλονται πολλές παιδικές διαφημίσεις. Επιλέχτηκαν τα τηλεοπτικά κανάλια ΜEGA, ΑΝΤ1, ALTER και STAR κατά τις νυχτερινές ώρες, 10:00-12:30 μ.μ, και αναλύθηκε το διαφημιστικό κείμενο. Η μεθοδολογία που ακολουθούμε για την ανάλυση του διαφημιστικού κειμένου γίνεται με βάση την ανάλυση των κειμενικών παραγόντων που προτείνεται από τους de Beaugrande – Dressler. Σύμφωνα με το μοντέλο αυτό η μελέτη του κειμένου γίνεται με βάση τους παράγοντες που καθορίζουν την κειμενικότητά του, δηλαδή τη συνοχή, τη συνεκτικότητα, την προθετικότητα, την αποδεκτότητα, την πληροφορητικότητα, την καταστασιακότητα και τη διακειμενικότητα. Στην ανάλυση δεν περιοριζόμαστε στο προφορικό κείμενο αλλά θεωρούμε απαραίτητο να ασχοληθούμε και με το γραπτό κείμενο των παιδικών διαφημίσεων, που εμφανίζεται πολύ συχνά στην αρχή και στο τέλος των διαφημίσεων και περιλαμβάνει λέξεις, φράσεις ή προτάσεις, που εμφανίζονται στην οθόνη. Σκοπός μας είναι η παροχή ενός μοντέλου για τον εντοπισμό των τεχνικών που χρησιμοποιεί η διαφήμιση που στοχεύει στα παιδιά και η αξιοποίησή του από γονείς και δασκάλους για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Η γλώσσα στη διαφήμιση των παιδικών παιχνιδιών


Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.