Η εργασία αυτή διαπραγματεύεται το ζήτημα της διδασκαλίας των τοπικών διαλέκτων και ιδιωμάτων στο πλαίσιο της γλωσσικής διδασκαλίας στο γυμνάσιο. Εισαγωγικώς θίγονται θέματα που σχετίζονται με τη γλωσσική ποικιλία (γλώσσα, διάλεκτος, ιδίωμα) και τη στάση (διεθνώς και στην Ελλάδα) απέναντί της. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στην νεοελληνική γλώσσα και τα ιδιώματά της, με έμφαση στα ανατολικά και ιδίως τα ιδιώματα της Ρόδου. Ακολουθεί μια πλήρης γλωσσολογική περιγραφή του ιδιώματος Αφάντου της Ρόδου, το οποίο αποτελεί τη βάση εφαρμογής της διδακτικής πρότασης που ακολουθεί. Το δεύτερο μέρος της εργασίας ασχολείται με τη διδακτική αξιοποίηση των ιδιωμάτων και εν προκειμένω αυτού του Αφάντου της Ρόδου. Συζητούνται κάποια απαραίτητα θεωρητικά ζητήματα και στη συνέχεια παρουσιάζεται η διδακτική πρόταση για την αξιοποίηση του γλωσσικού ιδιώματος Αφάντου στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Πρόσφατα άρθρα
- Νιτσιάκος, Β., Ντίνας, Κ. & Σιώκης, Ν. (επιμ.). 2024. Οι Βλάχοι της Ελλάδας. Ταυτότητες και Ετερότητες στον χώρο και τον χρόνο. Πρακτικά 1ου Πανελλήνιου Επιστημονικού Συνεδρίου της Επιστημονικής Εταιρίας Μελέτης του Πολιτισμού των Βλάχων 20 Νοεμβρίου 2024
- Gkantia, E., & Dinas, K. (2024). Curiosity and digital stories: Exploring preschoolers’ behaviors. European Journal of Educational Research, 13(4), 1741-1760. https://doi.org/10.12973/eu-jer.13.4.1741 2 Ιανουαρίου 2024
- Ντίνας, Κ., Δουβλετή, Ά., Μουράτη, Π., Φάντη, Ά., Χατζηϊωάννου, Β. 2023. Διαχείριση της γλωσσικής ετερότητας. Στο: Ηγεσία, επικοινωνία και διαμεσολάβηση στους σύγχρονους οργανισμούς στην Ελλάδα. Θεσσαλονίκη. Εκδοτικός Οίκος Κ. & Μ. Σταμούλη, σσ. 85-99 2 Ιανουαρίου 2023
- Γκαντιά, Ε. & Ντίνας, Κ. 2023. Επιλέγοντας υψηλής ποιότητας ψηφιακές ιστορίες στο πλαίσιο από κοινού ανάγνωσης, International Journal of Educational Innovation, Vol. 5, Issue 3, ISSN 2654-0002, σσ. 155-168 1 Ιανουαρίου 2023
Πρόσφατα άρθρα: Αναζητήσεις
Τοπικά γλωσσικά ιδιώματα και ταυτότητα: από την Τοπικότητα στον Ψηφιακό Πολιτισμό

Γιώργη Ν. Μουρτζίλα, «Από τα Καλύβια του Ιστόκ στο Σκυλίτσι»
Κοζάνη: η γένεση και η ανάπτυξη μιας Μακεδονικής Μητρόπολης
Συνεντεύξεις κ.λπ. στην Πεμπτουσία
FLASHTV Κοζάνης, εκπομπή ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ
Παρεμβάσεις μου σχετικά με ερωτήματα για τα βαλκανικά γλωσσικά θέματα
Ντίνας, Κ. & Ζαρκογιάνη, Ε. 2009. Διδακτική αξιοποίηση των νεοελληνικών διαλέκτων. Η περίπτωση του γλωσσικού ιδιώματος Αφάντου Ρόδου. Θεσσαλονίκη: University Studio Press, σσ. 182
← Μακαρατζής, Γ. & Ντίνας, Κ. 2009. Εκπαιδευτικοί και εκπαιδευτικό λογισμικό. Απλοί χρήστες ή και δημιουργοί; Σύγχρονη Eκπαίδευση 156, σσ. 138-152 Τελλίδου, Θ. & Ντίνας, Κ. 2009. Το διαδίκτυο στη σχολική τάξη: από τη θεωρία στην πράξη. 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ “Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη”. Σύρος 8-10 Μαΐου →
Xρήσιμες διευθύνσεις
Εργαστήριο Γλώσσας και Προγραμμάτων Γλωσσικής Διδασκαλίας
http://linguistics.nured.uowm.gr
Academia
https://uowm.academia.edu/KonstantinosDinas
Προσωπικό ιστολόγιο: Αναζητήσεις
https://kdinas.wordpress.com
Προσωπικό Moodle: Συν-εργασίες
http://users.uowm.gr/kdinas/moodle/
Δημοσιεύσεις
Ιστορικό
- Νοέμβριος 2024
- Ιανουάριος 2024
- Ιανουάριος 2023
- Ιανουάριος 2022
- Νοέμβριος 2021
- Ιανουάριος 2021
- Φεβρουάριος 2020
- Ιανουάριος 2020
- Ιανουάριος 2019
- Ιανουάριος 2018
- Ιανουάριος 2017
- Ιανουάριος 2016
- Ιανουάριος 2015
- Ιανουάριος 2014
- Ιανουάριος 2013
- Ιανουάριος 2012
- Ιανουάριος 2011
- Νοέμβριος 2010
- Ιανουάριος 2010
- Ιανουάριος 2009
- Ιανουάριος 2008
- Ιανουάριος 2007
- Ιανουάριος 2006
- Ιανουάριος 2005
- Ιανουάριος 2004
- Ιανουάριος 2003
- Ιανουάριος 2002
- Ιανουάριος 2001
- Ιανουάριος 2000
- Ιανουάριος 1999
- Ιανουάριος 1998
- Ιανουάριος 1996
- Ιανουάριος 1995
- Ιανουάριος 1993
- Ιανουάριος 1990
- Ιανουάριος 1989
- Ιανουάριος 1987
- Ιανουάριος 1986
- Ιανουάριος 1985
- Ιανουάριος 1980
- Ιανουάριος 1900