Mε την ανακοίνωση αυτή επιχειρείται μια συνοπτική παρουσίαση της οικονομικής δραστηριότητας, της πνευματικής ακτινοβολίας και της εθνικής προσφοράς των βλαχόφωνων Eλλήνων. Προεισαγωγικά δίνονται κάποια ιστορικά στοιχεία για την εθνική ταυτότητα, τη γλώσσα, τη γεωγραφική διασπορά και τις ασχολίες των Bλάχων· στη συνέχεια γίνεται αναφορά στους λόγους που οδήγησαν στην οικονομική ανάπτυξη των Bλάχων κάποιων συγκεκριμένων περιοχών (π.χ. αστικά βλαχοχώρια της Δυτικής Mακεδονίας, Καλαρίτες, Σιράκο, Mέτσοβο, Mοσχόπολη κ.λπ.) και στις οικονομικές τους δραστηριότητες (πβ. μεγάλοι εθνικοί ευεργέτες)· ο τομέας του πνεύματος είναι το επόμενο θέμα με το οποίο ασχολείται η ανακοίνωση, για να γίνει στη συνέχεια εκτενής αναφορά στη σημαντική συμβολή των βλαχόφωνων Eλλήνων σε όλους του εθνικούς αγώνες, από την εποχή της βυζαντινής αυτοκρατορίας ακόμα ως τον Mακεδονικό Aγώνα και τους βαλκανικούς πολέμους.
Αρχική » Περιοδικά-Συνέδρια » Ντίνας, Κ. 1998. Bλαχόφωνοι Έλληνες: Oικονομική δραστηριότητα, πνευματική ακτινοβολία και εθνική προσφορά. Στο: A’ επιστημονικό συνέδριο της Σαμαρίνας Γρεβενών, σσ. 115-137
Πρόσφατα άρθρα
- Γκαντιά, Ε. & Ντίνας, Κ. 2022. Διερευνώντας την προβλεπτική αξία της προϋπάρχουσας γνώσης στην κατανόηση της ακρόασης ψηφιακών ιστοριών. International Scientific Educational Journal “educ@tional circle” Volume 10, Issue 2, 2022 © educ@tional circle ISSN: 2241-4576, σσ. 414-558 6 Ιανουαρίου 2022
- Orphanide, I., Chatzipanagiotide, A. & Dinas, K.D. (2020). Do we need to teach the dialect to foreigners? Teachers’ views on teaching Greek as a second/foreign language in a diglossia situation. Multilingual Academic Journal of Education and Social Sciences, 9(2), 65-85 (In Greek). DOI: 10.6007/MAJESS/v6-i1/3769 5 Ιανουαρίου 2022
- Παλαιολόγου, Ν., Καρανικόλα, Ζ., Ντίνας, Κ. & Γιαλαμάς, Β. 2022. Διερεύνηση στάσεων των εκπαιδευτικών για την αναγκαστική εξ αποστάσεως εκπαίδευση μαθητών/τριών λόγω COVID-19. Στο Λιοναράκης, Α. (επιμ.) 11ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, σσ. 98-109 http://dx.doi.org/10.12681/icodl.3445 4 Ιανουαρίου 2022
- Ντίνας, Κ. 2022. Προς γλωσσική σύγκλιση ή απόκλιση; Διαπιστώσεις – Προβληματισμοί – Προτάσεις. Γρίβα, Ε. κ.ά. (επιμ.) Γλωσσική Διδασκαλία και Μάθηση στο Σύγχρονο Εκπαιδευτικό και Κοινωνικό Περιβάλλον, τόμος Α’. Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας / ΠΕΚ «ΤΗΜΕΝΟΣ», σσ. 266-286 3 Ιανουαρίου 2022
Ντίνας, Κ. 1998. Bλαχόφωνοι Έλληνες: Oικονομική δραστηριότητα, πνευματική ακτινοβολία και εθνική προσφορά. Στο: A’ επιστημονικό συνέδριο της Σαμαρίνας Γρεβενών, σσ. 115-137
← Ντίνας, Κ. 1998. Πέντε διδακτικές δοκιμές. Kοζάνη, σσ. 55 Ντίνας, Κ. 1998. H Έκθεση Iδεών στο Λύκειο: Γενικές αρχές, η διδακτική της, η αξιολόγησή της. Kοζάνη, σσ. 47 →
Xρήσιμες διευθύνσεις
Εργαστήριο Γλώσσας και Προγραμμάτων Γλωσσικής Διδασκαλίας
http://linguistics.nured.uowm.gr
Academia
https://uowm.academia.edu/KonstantinosDinas
Προσωπικό ιστολόγιο: Αναζητήσεις
https://kdinas.wordpress.com
Προσωπικό Moodle: Συν-εργασίες
http://users.uowm.gr/kdinas/moodle/
Δημοσιεύσεις
Ιστορικό
- Ιανουάριος 2022
- Ιανουάριος 2021
- Ιανουάριος 2020
- Ιανουάριος 2019
- Ιανουάριος 2018
- Ιανουάριος 2017
- Ιανουάριος 2016
- Ιανουάριος 2015
- Ιανουάριος 2014
- Ιανουάριος 2013
- Ιανουάριος 2012
- Ιανουάριος 2011
- Ιανουάριος 2010
- Ιανουάριος 2009
- Ιανουάριος 2008
- Ιανουάριος 2007
- Ιανουάριος 2006
- Ιανουάριος 2005
- Ιανουάριος 2004
- Ιανουάριος 2003
- Ιανουάριος 2002
- Ιανουάριος 2001
- Ιανουάριος 2000
- Ιανουάριος 1999
- Ιανουάριος 1998
- Ιανουάριος 1996
- Ιανουάριος 1995
- Ιανουάριος 1993
- Ιανουάριος 1990
- Ιανουάριος 1989
- Ιανουάριος 1987
- Ιανουάριος 1986
- Ιανουάριος 1985
- Ιανουάριος 1980
- Ιανουάριος 1900