Με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.), όπως περιγράφεται στον Οδηγό της Νηπιαγωγού, επιχειρείται η βελτιστοποίηση του εκπαιδευτικού αποτελέσματος στο χώρο του Νηπιαγωγείου. Το μέλλον του Οδηγού εξαρτάται κυρίως από τις ίδιες τις Νηπιαγωγούς, οι οποίες καλούνται να υλοποιήσουν στη διδακτική διαδικασία τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα.
Ο σκοπός αυτής της έρευνας ήταν: να αποτυπώσει τις αντιδράσεις των νηπιαγωγών του Ν. Ημαθίας μετά από ένα χρόνο εφαρμογής του ΔΕΠΠΣ και να καταγράψει τις προτάσεις τους. Με τη χρήση ερωτηματολογίου προσπαθήσαμε να ανιχνεύσουμε το προφίλ των νηπιαγωγών, να καταγράψουμε τις δυσκολίες τις οποίες αντιμετώπισαν και να διατυπώσουμε τις προτιμήσεις τους καθώς και τις προτάσεις τους αναφορικά με τον Οδηγό. Πιστεύουμε ότι τα δεδομένα αυτής της μελέτης θα είναι χρήσιμα στη διαμόρφωση τρόπων αντιμετώπισης της ανασφάλειας και των αδυναμιών που αισθάνονται οι νηπιαγωγοί μετά από ένα χρόνο εφαρμογής του ΔΕΠΠΣ.