Η φωνολογική επίγνωση ορίζεται ως ένας βασικός παράγοντας για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας όσον αφορά την απόκτηση της δεξιότητας γλωσσικής αποκωδικοποίησης και ως δείκτης πρόβλεψης της ανάπτυξης της δεξιότητας της ανάγνωσης. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για έναν πολύ σημαντικό παράγοντα για την ανάπτυξη του γραμματισμού των παιδιών προσχολικής ηλικίας, δεν έχει έντονα συσχετιστεί με την προσχολική γλωσσική εκπαίδευση και ακόμη λιγότερο με τον οικογενειακό γραμματισμό.
Η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο α) να ανιχνεύσει τις γνώσεις των παιδιών προσχολικής ηλικίας όσον αφορά τις φωνολογικές δεξιότητες, β) να δει τις πρακτικές του οικογενειακού γραμματισμού, και γ) να συσχετίσει τα α. και β.
Η ανάλυση των αποτελεσμάτων δείχνει ότι ο οικογενειακός γραμματισμός και οι επιδόσεις των παιδιών στις φωνολογικές δεξιότητες σχετίζονται αρκετά μεταξύ τους. Ως εκ τούτου, προκύπτει η ανάγκη μιας υψηλού επιπέδου προσχολικής εκπαίδευσης, με στόχο την ενίσχυση των φωνολογικών δεξιοτήτων των παιδιών προσχολικής ηλικίας.