Η γλωσσική διδασκαλία στο ελληνικό σχολείο είναι ένας τομέας που απασχολεί παιδαγωγούς και γλωσσολόγους εξαιτίας του γεγονότος ότι η σωστή χρήση της γλώσσας επιτρέπει στους μαθητές να επιτυγχάνουν στόχους που συντελούν σε μια επιτυχημένη κοινωνική ζωή. H επιχειρηματολογία συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με την επίτευξη των στόχων αυτών.
Η παρούσα εργασία επιχειρεί να διερευνήσει την έκταση και την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας της επιχειρηματολογίας στο Γυμνάσιο μέσα από τα νέα εγχειρίδια γλωσσικής διδασκαλίας «Νεοελληνική Γλώσσα». Εξετάζει το ποσοστό των ασκήσεων επιχειρηματολογίας σε σχέση με τον συνολικό αριθμό των ασκήσεων παραγωγής λόγου και τον βαθμό συμφωνίας της διδασκαλίας με τους στόχους και τις αρχές που θέτει το Δ.Ε.Π.Π.Σ. αλλά και με τις αρχές της σύγχρονης διδακτικής της γλώσσας.
Με βάση τα σχολικά εγχειρίδια του μαθητή, τα βιβλία του εκπαιδευτικού, τα σχολικά προγράμματα σπουδών και τη σύγχρονη βιβλιογραφία διαπιστώνεται πως τα νέα εγχειρίδια δίνουν τη δυνατότητα για μια αποτελεσματική διδασκαλία της γλώσσας, γενικότερα, αλλά και της επιχειρηματολογίας, ειδικότερα, αρκεί να γίνει προσπάθεια να βελτιωθούν οι εξωγενείς παράγοντες που επηρεάζουν τη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος.