Αποτελεί το πρώτο τμήμα μιας ευρύτερης έρευνας σχετικά με τη συνήθεια των μαθητών να γράφουν στο θρανίο τους. Καταγράφηκαν 2071 γραπτά μηνύματα των μαθητών σε θρανία 9 Λυκείων της χώρας και κατηγοριοποιήθηκαν με βάση τις αρχές της κλασικής θεματικής ανάλυσης. Προέκυψαν 14 κατηγορίες και τα μηνύματα μελετήθηκαν τόσο από πλευράς κοινωνιολογικής (μαθητική υποκουλτούρα & διαδικασία απόκτησης ταυτότητας) όσο και από πλευράς γλωσσολογικής. Τα στοιχεία έδειξαν ότι οι μαθητές αναπτύσσουν τους δικούς τους κώδικες επικοινωνίας και τους δικούς τους συμβολισμούς, οι οποίοι χαρακτηρίζονται τόσο από στοιχεία της νεανικής κουλτούρας, όσο και από στοιχεία της μαθητικής υποκουλτούρας. Τα περισσότερα μηνύματα αφορούσαν ονόματα, στίχους τραγουδιών, αθλητικά ζητήματα και φυσικά ερωτικές σχέσεις.
Αρχική » Περιοδικά-Συνέδρια » Kυρίδης, Α., Ντίνας, Κ., Γκόλια-Αλτίνη, Β., Δασκαλάκη, Ν. 2001. Τι είναι το θρανίο; ‘Ανοιχτό βιβλίο’. Kαταγραφή των γραπτών μηνυμάτων των μαθητών στα θρανία τους. Σύγχρονη Eκπαίδευση 119, σσ. 52-65
Πρόσφατα άρθρα
- Gkantia, E., & Dinas, K. (2024). Curiosity and digital stories: Exploring preschoolers’ behaviors. European Journal of Educational Research, 13(4), 1741-1760. https://doi.org/10.12973/eu-jer.13.4.1741 2 Ιανουαρίου 2024
- Ντίνας, Κ., Δουβλετή, Ά., Μουράτη, Π., Φάντη, Ά., Χατζηϊωάννου, Β. 2023. Διαχείριση της γλωσσικής ετερότητας. Στο: Ηγεσία, επικοινωνία και διαμεσολάβηση στους σύγχρονους οργανισμούς στην Ελλάδα. Θεσσαλονίκη. Εκδοτικός Οίκος Κ. & Μ. Σταμούλη, σσ. 85-99 2 Ιανουαρίου 2023
- Γκαντιά, Ε. & Ντίνας, Κ. 2023. Επιλέγοντας υψηλής ποιότητας ψηφιακές ιστορίες στο πλαίσιο από κοινού ανάγνωσης, International Journal of Educational Innovation, Vol. 5, Issue 3, ISSN 2654-0002, σσ. 155-168 1 Ιανουαρίου 2023
- Γκαντιά, Ε. & Ντίνας, Κ. 2022. Διερευνώντας την προβλεπτική αξία της προϋπάρχουσας γνώσης στην κατανόηση της ακρόασης ψηφιακών ιστοριών. International Scientific Educational Journal “educ@tional circle” Volume 10, Issue 2, 2022 © educ@tional circle ISSN: 2241-4576, σσ. 414-558 6 Ιανουαρίου 2022
Πρόσφατα άρθρα: Αναζητήσεις
Γιώργη Ν. Μουρτζίλα, «Από τα Καλύβια του Ιστόκ στο Σκυλίτσι»
Κοζάνη: η γένεση και η ανάπτυξη μιας Μακεδονικής Μητρόπολης
Συνεντεύξεις κ.λπ. στην Πεμπτουσία
FLASHTV Κοζάνης, εκπομπή ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ
Παρεμβάσεις μου σχετικά με ερωτήματα για τα βαλκανικά γλωσσικά θέματα
Ραϋμόνδου Αλβανού Σλαβόφωνοι και Πρόσφυγες
Kυρίδης, Α., Ντίνας, Κ., Γκόλια-Αλτίνη, Β., Δασκαλάκη, Ν. 2001. Τι είναι το θρανίο; ‘Ανοιχτό βιβλίο’. Kαταγραφή των γραπτών μηνυμάτων των μαθητών στα θρανία τους. Σύγχρονη Eκπαίδευση 119, σσ. 52-65
← Ντίνας, Κ. 2001. Συμμετοχή στη διημερίδα για τα Βλάχικα. Στο: Κέντρο Ερευνών Μειονοτικών Ομάδων (επιμ.) Γλωσσική ετερότητα στην Ελλάδα. Αθήνα: Αλεξάνδρεια: 71-139 Κυρίδης Α., Ντίνας Κ., Δρόσος Β. & Γαλάνη Α. 2001. Οι μαθητές της Ε’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου μιλούν για τους Τούρκους. Κοινωνιολογικές και γλωσσολογικές προσεγγίσεις και διδακτικές προεκτάσεις. Πρακτικά Συνεδρίου: Σχολική Γνώση και διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Μάιος 2001, 404-421. →
Xρήσιμες διευθύνσεις
Εργαστήριο Γλώσσας και Προγραμμάτων Γλωσσικής Διδασκαλίας
http://linguistics.nured.uowm.gr
Academia
https://uowm.academia.edu/KonstantinosDinas
Προσωπικό ιστολόγιο: Αναζητήσεις
https://kdinas.wordpress.com
Προσωπικό Moodle: Συν-εργασίες
http://users.uowm.gr/kdinas/moodle/
Δημοσιεύσεις
Ιστορικό
- Ιανουάριος 2024
- Ιανουάριος 2023
- Ιανουάριος 2022
- Νοέμβριος 2021
- Ιανουάριος 2021
- Φεβρουάριος 2020
- Ιανουάριος 2020
- Ιανουάριος 2019
- Ιανουάριος 2018
- Ιανουάριος 2017
- Ιανουάριος 2016
- Ιανουάριος 2015
- Ιανουάριος 2014
- Ιανουάριος 2013
- Ιανουάριος 2012
- Ιανουάριος 2011
- Νοέμβριος 2010
- Ιανουάριος 2010
- Ιανουάριος 2009
- Ιανουάριος 2008
- Ιανουάριος 2007
- Ιανουάριος 2006
- Ιανουάριος 2005
- Ιανουάριος 2004
- Ιανουάριος 2003
- Ιανουάριος 2002
- Ιανουάριος 2001
- Ιανουάριος 2000
- Ιανουάριος 1999
- Ιανουάριος 1998
- Ιανουάριος 1996
- Ιανουάριος 1995
- Ιανουάριος 1993
- Ιανουάριος 1990
- Ιανουάριος 1989
- Ιανουάριος 1987
- Ιανουάριος 1986
- Ιανουάριος 1985
- Ιανουάριος 1980
- Ιανουάριος 1900