Οι ταυτότητες που κατασκευάζουν οι μετανάστες/τριες μαθητές/τριες, με βάση τον τρόπο με τον οποίο τοποθετούν στον λόγο τους τον εαυτό τους και τους άλλους, είναι κρίσιμες, καθώς επηρεάζουν τη δυναμική των τάξεων και συμβάλλουν στην ομαλή κοινωνική και σχολική ένταξή τους. Στην παρούσα εργασία εξετάζουμε τις απόψεις μαθητών/τριών δημοτικού σχολείου και αλβανικής καταγωγής μέσα από ημι-δομημένες συνεντεύξεις. Από την κριτική ανάλυση του λόγου τους, φαίνεται πως οι μετανάστες/τριες μαθητές/τριες κατασκευάζουν την ταυτότητά τους συντασσόμενοι/ες με την ομάδα του ‘εμείς’ και αντιπαρατιθέμενοι/ες με την ομάδα του ‘οι άλλοι’ (που είναι ‘εδώ’). Όμως, τελικά, η ταυτότητά τους οικοδομείται με θετική αναφορά το ‘εδώ’ (που είναι το τώρα) και με αρνητική αναφορά το ‘εκεί’ (που είναι το πριν και σπάνια το μετά). .
Λέξεις κλειδιά: ταυτότητα, μετανάστες/τριες μαθητές/τριες, δημοτικό σχολείο, κριτική ανάλυση λόγου.