Στο παρόν άρθρο διερευνάται η σχέση μεταξύ της τοποθέτησης των νηπίων στον χώρο και της δέσμευσής τους στη μεγαλόφωνη ανάγνωση. Το δείγμα αποτέλεσαν 26 νήπια και προνήπια, τα οποία εκτέθηκαν στην ακρόαση τριών ιστοριών με την τεχνική της μεγαλόφωνης ανάγνωσης και την υιοθέτηση του συν-δημιουργικού στυλ ανάγνωσης από την πλευρά των εκπαιδευτικών/αναγνωστών. Η δέσμευση των νηπίων στη μεγαλόφωνη ανάγνωση αξιολογήθηκε με λεκτικό και μη λεκτικό τρόπο, αφού τοποθετήθηκαν από τις εκπαιδευτικούς σε δύο «θέσεις ανάγνωσης». Βάσει των αποτελεσμάτων, η εγγύτητα στον εκπαιδευτικό/κείμενο ανάγεται σε σημαντικό παράγοντα τόσο της λεκτικής όσο και της μη λεκτικής δέσμευσης των νηπίων στη μεγαλόφωνη ανάγνωση, η δε διάταξη «συμπλέγματος» υποστηρίζει καλύτερα τη δέσμευση για περισσότερους μαθητές.
Αρχική » Περιοδικά-Συνέδρια » Γκαντιά, Ε. & Ντίνας, Κ. 2019. Δέσμευση των νηπίων στη μεγαλόφωνη ανάγνωση: H μεταβλητή της τοποθέτησης των μαθητών στον χώρο. Νέος Παιδαγωγός 15, σσ. 405-416.
Πρόσφατα άρθρα
- Νιτσιάκος, Β., Ντίνας, Κ. & Σιώκης, Ν. (επιμ.). 2024. Οι Βλάχοι της Ελλάδας. Ταυτότητες και Ετερότητες στον χώρο και τον χρόνο. Πρακτικά 1ου Πανελλήνιου Επιστημονικού Συνεδρίου της Επιστημονικής Εταιρίας Μελέτης του Πολιτισμού των Βλάχων 20 Νοεμβρίου 2024
- Gkantia, E., & Dinas, K. (2024). Curiosity and digital stories: Exploring preschoolers’ behaviors. European Journal of Educational Research, 13(4), 1741-1760. https://doi.org/10.12973/eu-jer.13.4.1741 2 Ιανουαρίου 2024
- Ντίνας, Κ., Δουβλετή, Ά., Μουράτη, Π., Φάντη, Ά., Χατζηϊωάννου, Β. 2023. Διαχείριση της γλωσσικής ετερότητας. Στο: Ηγεσία, επικοινωνία και διαμεσολάβηση στους σύγχρονους οργανισμούς στην Ελλάδα. Θεσσαλονίκη. Εκδοτικός Οίκος Κ. & Μ. Σταμούλη, σσ. 85-99 2 Ιανουαρίου 2023
- Γκαντιά, Ε. & Ντίνας, Κ. 2023. Επιλέγοντας υψηλής ποιότητας ψηφιακές ιστορίες στο πλαίσιο από κοινού ανάγνωσης, International Journal of Educational Innovation, Vol. 5, Issue 3, ISSN 2654-0002, σσ. 155-168 1 Ιανουαρίου 2023
Πρόσφατα άρθρα: Αναζητήσεις
Τοπικά γλωσσικά ιδιώματα και ταυτότητα: από την Τοπικότητα στον Ψηφιακό Πολιτισμό

Γιώργη Ν. Μουρτζίλα, «Από τα Καλύβια του Ιστόκ στο Σκυλίτσι»
Κοζάνη: η γένεση και η ανάπτυξη μιας Μακεδονικής Μητρόπολης
Συνεντεύξεις κ.λπ. στην Πεμπτουσία
FLASHTV Κοζάνης, εκπομπή ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ
Παρεμβάσεις μου σχετικά με ερωτήματα για τα βαλκανικά γλωσσικά θέματα
Γκαντιά, Ε. & Ντίνας, Κ. 2019. Δέσμευση των νηπίων στη μεγαλόφωνη ανάγνωση: H μεταβλητή της τοποθέτησης των μαθητών στον χώρο. Νέος Παιδαγωγός 15, σσ. 405-416.
← Γιάγκογλου, Δ. & Ντίνας, Κ. 2019. Αξιοποίηση της γλωσσικής ποικιλότητας στο νηπιαγωγείο. Μια μελέτη περίπτωσης σε μαθητές νηπιαγωγείου. Στο: Γ. Κατσιαμπούρα, Τ. Λιάμπας, Π. Παυλίδης (Επιμ.). Η Κριτική Εκπαίδευση για το σχολείο των κοινωνικών αναγκών, Θεσσαλονίκη, σσ. 128-146 Στάμου, Α., Γρίβα, Ε., Μπούρας, Σ. & Ντίνας, Κ. 2019. Εμείς’/ οι ‘Άλλοι’ ─ ‘Εδώ’/ ‘Εκεί’: Μια Κριτική Ανάλυση του Λόγου Μεταναστών/τριών Μαθητών/τριών Αλβανικής Καταγωγής. Το βήμα των κοινωνικών επιστημών, τόμος ΙΗ’, τεύχος 71, σσ. 89-109 →
Xρήσιμες διευθύνσεις
Εργαστήριο Γλώσσας και Προγραμμάτων Γλωσσικής Διδασκαλίας
http://linguistics.nured.uowm.gr
Academia
https://uowm.academia.edu/KonstantinosDinas
Προσωπικό ιστολόγιο: Αναζητήσεις
https://kdinas.wordpress.com
Προσωπικό Moodle: Συν-εργασίες
http://users.uowm.gr/kdinas/moodle/
Δημοσιεύσεις
Ιστορικό
- Νοέμβριος 2024
- Ιανουάριος 2024
- Ιανουάριος 2023
- Ιανουάριος 2022
- Νοέμβριος 2021
- Ιανουάριος 2021
- Φεβρουάριος 2020
- Ιανουάριος 2020
- Ιανουάριος 2019
- Ιανουάριος 2018
- Ιανουάριος 2017
- Ιανουάριος 2016
- Ιανουάριος 2015
- Ιανουάριος 2014
- Ιανουάριος 2013
- Ιανουάριος 2012
- Ιανουάριος 2011
- Νοέμβριος 2010
- Ιανουάριος 2010
- Ιανουάριος 2009
- Ιανουάριος 2008
- Ιανουάριος 2007
- Ιανουάριος 2006
- Ιανουάριος 2005
- Ιανουάριος 2004
- Ιανουάριος 2003
- Ιανουάριος 2002
- Ιανουάριος 2001
- Ιανουάριος 2000
- Ιανουάριος 1999
- Ιανουάριος 1998
- Ιανουάριος 1996
- Ιανουάριος 1995
- Ιανουάριος 1993
- Ιανουάριος 1990
- Ιανουάριος 1989
- Ιανουάριος 1987
- Ιανουάριος 1986
- Ιανουάριος 1985
- Ιανουάριος 1980
- Ιανουάριος 1900