Skip to main content

Publications

Accepted for Publication

Pnevmatikos, D., Patry, J.-L., Weinberger, A., Linortner, L,. Weyringer, S., Maron, R., & Gordon-Shaag, A. (2015, in press). Combining Values and Knowledge Education for Lifelong Transformative Learning. In E. Panitsides, & J. Tablot (Eds.), Lifelong Learning: Concepts, Benefits and Challenges. New York (NY): Nova Science. [www.novapublishers.com/catalog/product_info.php?products_id=57319]

Demetriou, A., Makris, N., & Pnevmatikos, D. (2015, in press). Mind, God’s Mind: History, Development, and Teaching. Brain and Behavioral Science.

2015

Georgiadou, F., Fotakopoulou, O., Pnevmatikos, D. (2015). Adolescents’ preferences for organ allocations: The role of empathy and altruism in allocation judgments. European Journal of Developmental Psychology, 12(3), 210-323. DOI: 10.1080/17405629.2015.1010503.

Vosniadou, S., Pnevmantikos, D., Makris, N., Ikospentaki, K., Lepenioti, D., Chountala, A., & Kyrianakis, G. (2015). Executive functions and conceptual change in science and mathematics. In D. C. Noele, R. Dale, A.S. Warlaumont, J. Yoshimi, T. Mattlock, D.C. Jennings, & P.P. Maglio (Eds.) Proceedings of the 37th Annual Conference of the Cognitive Science Society (pp. 2529-2534). Austin, TX: Cognitive Science Society.

Kariotoglou, P., Avgitidou, S., Dimitriadou, C., Malandrakis, G., Papadopoulou, P., Pnevmatikos, D. & Spyrtou, A. (2015). A science teacher's professional development project focusing on teaching design. Proceedings of the 11th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA). Finland: Helsinki. (The names are appeared in alphabetical order).

Thoidis, I. Pnevmatikos, D., & Chaitidou, O. (2015). Children’s with special educational needs leisure time: The case of children’s with autism, mental retardation and learning difficulties. Educational Review, 58, 67-88. (In Greek). [Θωίδης, Ι., Πνευματικός, Δ., & Χαϊτίδου, Π. (2015). Ο ελεύθερος χρόνος των παιδιών με ειδικές ανάγκες: Η περίπτωση των παιδιών με αυτισμό, νοητική υστέρηση και μαθησιακές δυσκολίες. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 58, 67-88.]

Pavlou, C., Malandrakis, G., & Pnevmatikos, D. (2015). Evaluation teachers’ values and latent knowledge for ecological footprint through WALK. Proceedings of the 9th Conference of ENEFET, Thessaloniki. (In Greek). [Παύλου, Αικ., Μαλανδράκης, Γ., & Πνευματικός, Δ. (2015). Αξιολόγηση, μέσω εικόνων, των αξιών και της λανθάνουσας γνώσης φοιτητριών/των για το οικολογικό αποτύπωμα. Στα Πρακτικά του 9ου συνεδρίου της ΕΝΕΦΕΤ. Θεσσαλονίκη.]

Pnevmatikos, D. (2015). Mapping teachers’ profile that implement inquiry and procedural knowledge in their classes. Proceedings of the 9th Conference of ENEFET, Thessaloniki. (In Greek). [Πνευματικός, Δ. (2015). Ποιοι εκπαιδευτικοί εφαρμόζουν διερευνητική μάθηση και διαδικαστική γνώση στις Φυσικές Επιστήμες; Ο ρόλος της αυτό-επάρκειας των εκπαιδευτικών. Στα Πρακτικά του 9ου συνεδρίου της ΕΝΕΦΕΤ. Θεσσαλονίκη.]

Pnevmatikos, D., & Karamanidou, A. (2015). Are the intuitive beliefs replaced by the scientific after a conceptual change process? Proceedings of the 9th Conference of ENEFET, Thessaloniki. (In Greek). [Πνευματικός, Δ., Καραμανίδου, Α., (2015). Οι διαισθητικές πεποιθήσεις αντικαθίστανται ή παραμένουν ενεργές κατά την εννοιολογική κατανόηση; Στα Πρακτικά του 9ου συνεδρίου της ΕΝΕΦΕΤ. Θεσσαλονίκη.]

2014

Pnevmatikos, D. & Bardos, A. (2014). The Greek adolescents’ and emerging adults’ intimacy relations with important partners. Special Issue on the Journal of Adolescence “Transition to Adulthood in Mediterranean Area”, Journal of Adolescence, 37(8), 1475-1488. [DOI: 10.1016/j.adolescence.2014.07.018]. http://authors.elsevier.com/a/1P~pYVu8lBRUm

Pnevmatikos, D. (2014). Prayer as a cause of recovery from illness. Values and Beliefs, 35(2), 218-221. [doi:10.1080/13617672.2014.953304].

Thoidis, I. & Pnevmatikos, D. (2014). Non-formal education in free time: Leisure or work orientated activity? International Journal of Lifelong Education.[doi: 10.1080/02601370.2014.918197].

Avgitidou, S. & Pnevmatikos, D. (section Eds. Education and Psychology), (2014). Education across borders. Proceedings of the 1st International Conference. Florina: University of Western Macedonia, Faculty of Education.

Trikkaliotis, I. & Pnevmatikos, D. (2014). Class management: Children’s emotions after experiencing an uncertainty situation in their class. Proceedings of the 9th Pan-Hellenic Congress of the Educational Association. (In Greek). [Τρικκαλιώτης, Ι. & Πνευματικός, Δ. (2014). Διαχείριση σχολικής τάξης: Τα συναισθήματα των μαθητών έπειτα από μια κατάσταση αβεβαιότητας. Στα Πρακτικά του 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος. Φλώρινα: ΠΕΕ.]

Kariotoglou, P., Pnevmatikos, D., & Karnezou, M. (2014). Designing a research project towards teachers’ training in science education. Proceedings of the 9th Pan-Hellenic Congress of the Educational Association. (In Greek). [Καριώτογλου, Π., Πνευματικός, Δ., & Καρνέζου, Μ. (2014). Ο σχεδιασμός ενός ερευνητικού προγράμματος για την εκπαίδευση υπηρετούντων εκπαιδευτικών στις φυσικές επιστήμες. Στα Πρακτικά του Πανελλήνιου Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος. Φλώρινα: ΠΕΕ.]

Pnevmatikos, D. & Karamanidou, A. (2014). The effects of the intuitive belief bias on solving deductive syllogisms: A developmental approach. In Proceedings of the 2nd International Conference “Education across borders” (pp. 317-324). Korçё, Albania: Fan S. Noli University.

Kariotoglou, P., Pnevmatikos, D., & Karnezou, M. (2014). In-service teachers’ professional development on science education: Designing principles of a research project. In proceedings of the 2nd International Conference “Education across borders” (pp. 416-423). Korçё, Albania: Fan S. Noli University.

Trikkaliotis, I. & Pnevmatikos, D. (2014). Do teachers capture the emotions experienced by students in their classes? In Proceedings of the 2nd International Conference “Education across borders”. Korçё, Albania: Fan S. Noli University.

Pnevmatikos, D. & Patry, J-L. (2014). Combining teaching values and knowledge through dilemma discussions. In E. Katsarou & M. Liakopoulou (Eds.), Themes on instruction and education in a multicultural school: Section C: Students’ psychosocial support (Psychological and sociological approaches), (pp. 555-575). Thessaloniki: MIN.EDU.R. (In Greek). [Πνευματικός, Δ. & Patry, J-L. (2014). Συνδυάζοντας τη διδασκαλία αξιών και γνώσεων μέσα από διλημματικές καταστάσεις. Στο Ε. Κατσαρού και Μ. Λιακοπούλου (Επμ.), Θέματα διδασκαλίας και αγωγής στο πολυπολιτισμικό σχολείο: Ενότητα Γ΄, Ψυχοκοινωνική στήριξη μαθητών (Ψυχολογικές και κοινωνιολογικές προσεγγίσεις), (σελ. 555-575). Θεσσαλονίκη: Υ.ΠΑΙ.Θ.

Pnevmatikos, D. & Karamanidou, A. (2014). The natural number bias in valid inferences production: A developmental study. In Proceedings of the 5th Panhellenic Congress of the Maths Teaching Research Association. Florina. (In Greek). [Πνευματικός, Δ. & Καραμανίδου, Α. (2014). Η προκατάληψη του φυσικού αριθμού κατά την συναγωγή έγκυρων συμπερασμών: Αναπτυξιακή μελέτη. Πρακτικά του 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής των Μαθηματικών (ΕΝΕΔΙΜ). Φλώρινα. ΕΝΕΔΙΜ].

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes