Skip to main content

Publications - 2013

2013

Pnevmatikos, D. & Trikkaliotis, I. (2013). Intraindividual differences in Executive Functions during childhood: The role of emotions. Journal of Experimental Child Psychology, 115(2), 245-261. [DOI: 10.1016/j.jecp.2013.01.010]

Loukomies, A., Pnevmatikos, D., Lavonen, J., Kariotoglou, P., Juuti, K., Spyrtou, A. (2013). Promoting students’ interest and motivation towards science learning: The role of personal needs and motivation orientations. Journal of Research in Science Education, 43(5), 2517-2539. [DOI 10.1007/s11165-013-9370-1]

Avgitidou, S. & Pnevmatikos, D. & Lykomitrou, S. (2013). Pre-service teachers’ beliefs about childhood: Challenges for a participatory early childhood education? Journal of Early Childhood Teacher Education, 34(4), 390-404 [DOI: 10.1080/10901027.2013.845633]

Pnevmatikos, D., Geka, M., & Divane, M. (2013). Does self-categorization process in Roma children explain their difficulties at school? Psychology, 20(2), 194-209. (In Greek) [Πνευματικός, Δ., Γκέκα, Μ., & Διβανέ, Μ. (2013). Μπορεί η διαδικασία της αυτο-κατηγοριοποίησης των παιδιών Ρομά να εξηγήσει τις σχολικές τους δυσκολίες; Ψυχολογία, 20(2), 194-209.]

Christodoulou, P. & Pnevmatikos, D. (2013). Combining teaching Knowledge and values with VaKE method: An innovative implementation in a Primary school of Florina. In Proceedings of the “1st One-day seminar “Innovation, Creativity and Multi-disciplinarity in Primary Schools”. Florina: University of Western Macedonia.(In Greek). [Χριστοδούλου, Π. & Πνευματικός, Δ. (2013). Συνδυάζοντας διδασκαλία γνώσεων και αξιών με τη μέθοδο VaKE: Μια καινοτόμος εφαρμογή σε Δημοτικό Σχολείο της Φλώρινας. Στα Πρακτικά της 1ης Επιμορφωτικής Ημερίδας «Καινοτομία, Δημιουργικότητα, Διεπιστημονικότητα στο δημοτικό σχολείο», Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Φλώρινα.]

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes