Skip to main content

Publications - 2015

2015

Georgiadou, F., Fotakopoulou, O., Pnevmatikos, D. (2015). Adolescents’ preferences for organ allocations: The role of empathy and altruism in allocation judgments. European Journal of Developmental Psychology, 12(3), 210-323. DOI: 10.1080/17405629.2015.1010503.

Vosniadou, S., Pnevmantikos, D., Makris, N., Ikospentaki, K., Lepenioti, D., Chountala, A., & Kyrianakis, G. (2015). Executive functions and conceptual change in science and mathematics. In D. C. Noele, R. Dale, A.S. Warlaumont, J. Yoshimi, T. Mattlock, D.C. Jennings, & P.P. Maglio (Eds.) Proceedings of the 37th Annual Conference of the Cognitive Science Society (pp. 2529-2534). Austin, TX: Cognitive Science Society.

Kariotoglou, P., Avgitidou, S., Dimitriadou, C., Malandrakis, G., Papadopoulou, P., Pnevmatikos, D. & Spyrtou, A. (2015). A science teacher's professional development project focusing on teaching design. Proceedings of the 11th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA). Finland: Helsinki. (The names are appeared in alphabetical order).

Thoidis, I. Pnevmatikos, D., & Chaitidou, O. (2015). Children’s with special educational needs leisure time: The case of children’s with autism, mental retardation and learning difficulties. Educational Review, 58, 67-88. (In Greek). [Θωίδης, Ι., Πνευματικός, Δ., & Χαϊτίδου, Π. (2015). Ο ελεύθερος χρόνος των παιδιών με ειδικές ανάγκες: Η περίπτωση των παιδιών με αυτισμό, νοητική υστέρηση και μαθησιακές δυσκολίες. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 58, 67-88.]

Pavlou, C., Malandrakis, G., & Pnevmatikos, D. (2015). Evaluation teachers’ values and latent knowledge for ecological footprint through WALK. Proceedings of the 9th Conference of ENEFET, Thessaloniki. (In Greek). [Παύλου, Αικ., Μαλανδράκης, Γ., & Πνευματικός, Δ. (2015). Αξιολόγηση, μέσω εικόνων, των αξιών και της λανθάνουσας γνώσης φοιτητριών/των για το οικολογικό αποτύπωμα. Στα Πρακτικά του 9ου συνεδρίου της ΕΝΕΦΕΤ. Θεσσαλονίκη.]

Pnevmatikos, D. (2015). Mapping teachers’ profile that implement inquiry and procedural knowledge in their classes. Proceedings of the 9th Conference of ENEFET, Thessaloniki. (In Greek). [Πνευματικός, Δ. (2015). Ποιοι εκπαιδευτικοί εφαρμόζουν διερευνητική μάθηση και διαδικαστική γνώση στις Φυσικές Επιστήμες; Ο ρόλος της αυτό-επάρκειας των εκπαιδευτικών. Στα Πρακτικά του 9ου συνεδρίου της ΕΝΕΦΕΤ. Θεσσαλονίκη.]

Pnevmatikos, D., & Karamanidou, A. (2015). Are the intuitive beliefs replaced by the scientific after a conceptual change process? Proceedings of the 9th Conference of ENEFET, Thessaloniki. (In Greek). [Πνευματικός, Δ., Καραμανίδου, Α., (2015). Οι διαισθητικές πεποιθήσεις αντικαθίστανται ή παραμένουν ενεργές κατά την εννοιολογική κατανόηση; Στα Πρακτικά του 9ου συνεδρίου της ΕΝΕΦΕΤ. Θεσσαλονίκη.]

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes