Children's Literature and Social Inequality

15. 04. 29
Εμφανίσεις: 1391

Τίτλος:

 "Children's  Literature  and  Social  Inequality"  

Στοιχεία 'Εκδοσης:

Kotopoulos  H.  Triantafyllos, Karasavvidou Eleni), The print publications of proceedings: International Conference "We Speak the Same Culture" – A Comparative Analysis of Folk Tales: A Multicultural  Perspective  (CAFT),  pp.  441-450,  29  April  -  1  May  2009  in Ankara, Turkey. 

 

Περιγραφή

 

Ο στόχος της έρευνας επικεντρώνεται στην εξέταση των αναπαραστάσεων του μικρού παιδιού μετανάστη και ειδικότερα στην αποτύπωση των ποικίλων μορφών ανισότητας και διαφορετικότητας που αυτές περικλείουν. Τα τελευταία χρόνια η Παιδική Λογοτεχνία  έχει  γίνει  ένα  σημαντικό  πεδίο  έρευνας  των  κοινωνικών  επιστημών, εφόσον έγινε κατανοητή η σημαντικότητά της και παγιώθηκε η αντίληψη ότι η μελέτη των ποικίλων "κοινωνικών αναπαραστάσεων" στο σώμα της μπορεί να προσφέρει πολλά στην κατανόηση των κοινωνικών φαινομένων, λειτουργιών και ανθρώπινων σχέσεων που εμπεριέχουν. Με την εργασία αποδεικνύεται ότι το "παιδί" έχει μετατραπεί σε ένα δημόσιο κοινωνικό σύμβολο με πολλαπλές ιδεολογικές φορτίσεις και κάθε αλλαγή στις αναπαραστάσεις της εικόνας του αναδεικνύει με έναν ιδιαίτερο και σύνθετο τρόπο τις αλλαγές στην κυρίαρχη ιδεολογία και κοινωνική συνείδηση. Η έρευνα στηρίχτηκε την ανάγνωση 40 παιδικών λογοτεχνικών βιβλίων και η ανάλυσή τους  έγινε  με  βάση  τη  μέθοδο  της  ανάλυσης περιεχομένου και  την  πολιτισμική εικονολογία. Διαπιστώθηκε ότι αποτυπώνεται μια τυπική ποικιλία μορφών ανισότητας και προκαταλήψεων έναντι του "διαφορετικού" η οποία αναπλάθεται και παγιώνεται μέσα από τις συχνές επαναλήψεις της, ειδικότερα στο χώρο της εκπαίδευσης και της εργασίας.

 

Κατεβάστε εδώ:  Children's  Literature  and  Social  Inequality