Special needs child and its pathways in the literary city in Children's narration

15. 04. 28
Εμφανίσεις: 1387

Τίτλος

"Special   needs  child  and   its  pathways   in  the  literary  city  in  Children's narration"

Στοιχεία Έκδοσης

Kotopoulos H. Triantafyllos, Karakitisios Andreas, The print publications of proceedings: 10th International Conference: "The European Mind: Narrative and Identity" (ISSEI), pp. 574 – 582,  24-29 July 2006 in Malta.

Περιγραφή

Η συγκεκριμένη εργασία μελετά αρχικά τις "διαδρομές" που ακολουθεί το παιδί με ειδικές ανάγκες μέσα στη   λογοτεχνική πόλη, διερευνά στη συνέχεια εάν και σε ποιο βαθμό βιώνουν πρακτικές και αισθήματα αποκλεισμού και εξετάζει τέλος τους τρόπους εγγραφής όλων αυτών των στοιχείων στα κείμενα. Ο όρος "διαδρομές" δεν αντιμετωπίζεται περιοριστικά και μονοσήμαντα στις αποκλειστικές εκδοχές των κυριολεκτικών μετακινήσεων στους δρόμους της πόλης, αλλά συνδηλωτικά στις όποιες συμμετοχές στις κοινωνικές, πολιτικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις πραγματοποιούνται στον αστικό χώρο. Διαπιστώνεται ότι η σχέση και ο ρόλος του υποκειμένου- ειδικού παιδιού στην πόλη καθιστούν την τελευταία μία δυναμικά δρώσα συνισταμένη του χώρου και όχι μία στατική σκηνοθετική εκδοχή του. Καθοριστικές   αποδεικνύονται  οι   "γλωσσικές"   και  οι   βασικές   αφηγηματικές επιλογές των συγγραφέων, παραδοσιακές ή μη, με τις οποίες αναπαρίστανται οι διαδρομές του παιδιού με αναπηρίες στην κειμενική πόλη. Μέσα από τη σταδιακή εγγραφή και συμβολοποίηση στη συνείδηση των ηρώων με ειδικές ανάγκες των απατηλών υποσχέσεων της σύγχρονης μεγαλούπολης, διαπιστώνεται πως όσο κι αν η τελευταία υπόσχεται αφθονία κοινωνικών αγαθών και υπηρεσιών στον πολίτη της, του "παρέχει" τελικά την αδυναμία πρόσβασης και συχνά το φυσικό αποκλεισμό του από όλα αυτά λόγω τάξης, καταγωγής, εθνικότητας, αναπηρίας κτλ. Βασικό υλικό της έρευνας αποτέλεσε ένα σώμα είκοσι έργων παιδικής λογοτεχνίας που καλύπτουν εκδοτικά την περίοδο της τελευταίας εικοσαετίας. Ως προϋπόθεση για τα κείμενα  αυτά   θέσαμε πρώτον   την   καταχώρισή  τους  στους καταλόγους     των  ειδικών  περιοδικών,  Επιθεώρηση  παιδικής  Λογοτεχνίας και Διαδρομές ή σε καταλόγους παιδικών βιβλιοθηκών και δεύτερον την έκδοσή τους από   επίσημους   εκδοτικούς   οίκους.   Η   ανάγνωση   των   λογοτεχνικών   έργων στηρίχτηκε σε ένα συνδυασμό  της ανάλυσης περιεχομένου και της θεωρίας της αφήγησης.

 

Κατεβάστε εδώ: Special needs child and its pathways in the literary city in Children's narration