Issues of the literary representation related to historical facts. The role of the teacher during the period of the Macedonian Struggle

15. 02. 27
Εμφανίσεις: 1545

Τίτλος:

 "Issues  of the literary representation related  to historical  facts. The role of the teacher  during  the period of the Macedonian Struggle" 

Στοιχεία 'Εκδοσης:

Kotopoulos H. Triantafyllos,  Karakitisios Andreas),  Synergies (Sud-Est  européen),  Numéro  2 / Année 2009, p. 205-222.

         

Περιγραφή:

Η παρούσα εργασία μελετά τις ποικίλες μορφές που αναλαμβάνει η λογοτεχνική αναπαράσταση συγκεκριμένων ιστορικών γεγονότων. Ειδικότερα ερευνά την επίδραση   της   βιωματικής   εμπειρίας   και   της   προσωπικής   ιδεολογίας   στη λογοτεχνική αφήγηση και τις αφηγηματικές επιλογές (είδος αφηγητή, εστίαση, προοπτική, αφηγηματικοί τρόποι) του συγγραφέα. Η μαρτυρία - βιωματική γραφή και η αυτοβιογραφία που εντάσσονται στις μορφές της ιστορικής αφήγησης αποτελούν έναν τρόπο απεικόνισης της πραγματικότητας από τον αυτόπτη μάρτυρα και οικοδομούνται πάνω  στη λογική της  πιστής αναπαράστασης του ιστορικούγεγονότος, ενώ στην ουσία συνθέτουν μία αποσπασματική ιστορική ανάγνωση. Επιλέξαμε να διερευνήσουμε τα παραπάνω εξετάζοντας τον πολύπλευρο ρόλο του δασκάλου (συνθήκες διαβίωσης, επίπεδο μόρφωσης, σχέσεις με πολιτεία και εκκλησία, συμμετοχή στον ένοπλο αγώνα) στο λογοτεχνικό έργο του Γ. Μόδη κατά την πολυτάραχη περίοδο του Μακεδονικού Αγώνα 1904-1908 στην οθωμανοκρατούμενη περιοχή της Μακεδονίας. Μέσα από τον ιστορικό πυρήνα του έργου του Μόδη αναδεικνύεται η ένταση των βαλκανικών εθνικισμών από το 1870 μέχρι τις  αρχές του  εικοστού  αιώνα  στην  περιοχή της  Μακεδονίας  (ιδιόμορφη εθνολογική σύνθεση  του  πληθυσμού  -    γλωσσικές  ιδιομορφίες).  Διαπιστώνεται τελικά ότι με τη λογοτεχνία δε διαβάζουμε μονάχα θέματα έργων, αλλά και ιστορικοκοινωνικές παραμέτρους που διαμορφώνουν τον κόσμο. Οι σημασιοδοτήσεις των λέξεων που τα συγκροτούν δεν αντανακλούν μία "αλήθεια", αλλά μας κληροδοτούν πολλαπλές ερμηνείες για τις ανθρώπινες αντιλήψεις, ιδεολογίες και δράσεις, για το ίδιο τελικά το ιστορικό γεγονός. Η ανάγνωση των λογοτεχνικών έργων στηρίχτηκε σε ένα συνδυασμό της ανάλυσης περιεχομένου και της θεωρίας της αφήγησης.

Κατεβάστε εδώ:Issues of the literary representation related to historical facts. The role of the teacher during the period of the Macedonian Struggle