Humour, laughter and absurdity in the greek, contemporary school children's litterature. Travelling time and space through the creative wrtiting of humourous texts

15. 04. 29
Εμφανίσεις: 1318

Τίτλος:

«Humour, laughter and absurdity in the greek, contemporary school children's litterature. Travelling time and space through the creative wrtiting of humourous texts» 

Στοιχεία 'Εκδοσης:

Kotopoulos, T.H. & Batsara, K.E. (2016). Humour, laughter and absurdity in the Greek, contemporary school children's literature. Travelling time and space through the creative writing of humourous texts. In The print publications of proceedings: International Conference "The Child and the book 2014", Athens (Greece), 10-12
April 2014.

Περιγραφή:

Το παρόν άρθρο επιδιώκει να ερευνήσει κατά πόσο το χιούμορ και το γέλιο επιλέγονται και ασκούνται δημιουργικά στη σύγχρονη, ελληνική, εκπαιδευτική διαδικασία. Επίσης, διερευνάται η συμμετοχή του παραλόγου, ως μέσον χιούμορ και γέλιου, στα ελληνικά σχολικά εγχειρίδια της παιδικής λογοτεχνίας. Αρχικά, επιχειρούμε να αναδείξουμε τις έννοιες των βασικών όρων χιούμορ, γέλιο, παράλογο και τις ψυχολογικές θεωρίες, επισημαίνοντας, παράλληλα, τους παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν την αίσθηση του χιούμορ, τις λειτουργίες που το χιούμορ επιτελεί μέσω του γέλιου και τέλος την ευεργετική επίδρασή του. Στη συνέχεια διερευνούμε εάν και κατά πόσο τα ελληνικά Αναλυτικά Προγράμματα Λογοτεχνίας, της Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αξιοποιούν τη του χιούμορ και του γέλιου ως εκπαιδευτικά εργαλεία. Προσεγγίζουμε τους εν λόγω όρους, μέσα από το πρίσμα της δημιουργικής γραφής, σύμφωνα με την οποία κάθε μαθητής αντιμετωπίζεται ως νέος καλλιτέχνης, απελευθερωμένος από τα δεσμά μιας επιτηδευμένης ερμηνευτικής προσέγγισης των λογοτεχνικών έργων, καθώς οι κατευθυντήριες γραμμές της δημιουργικής γραφής επιτάσσουν τη συνεργατικότητα του παιδιού με τους συμμαθητές και τον δάσκαλό του, όπως και τη συμμετοχή του σε ένα δημιουργικό εργαστήριο γλώσσας,  εντός του παρόντος εκπαιδευτικού συστήματος. Στην εργασία μαςσυμπεριλαμβάνεται και η αποτύπωση των αποτελεσμάτων της διεξαγωγής ενός εργαστηρίου δημιουργικής γραφής,
το οποίο στόχευε στη διδασκαλία του παραλόγου, εξασκώντας, συγχρόνως, το είδος των Λίμερικ, ως μορφή παράλογης ποίησης, με περαιτέρω συζήτηση και αναστοχασμό επί της διαδικασίας.

 

Κατεβάστε εδώ: Humour, laughter and absurdity in the greek, contemporary school children's litterature. Travelling time and space through the creative wrtiting of humourous texts