Skip to main content

Βιογραφικό

 

Αικατερίνη Δημητριάδου

Επικοινωνία

E-mail: adimitriadou@uowm.gr

+30 23850 55015

 

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα

Η Αικατερίνη Δημητριάδου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη από γονείς πρόσφυγες, την Ελένη (Κωνσταντινούπολη) και τον Παρασκευά (Οινόη του Πόντου). Το 1965 αποφοίτησε από το Δημοτικό Σχολείο της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης και το 1972 από το 1ο εξατάξιο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης. Το 1976 έλαβε Πτυχίο από το Τμήμα Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. με βαθμό «λίαν καλώς». Το 1982 απέκτησε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδικότητας στα Παιδαγωγικά από τον Τομέα Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. και το 2001 Διδακτορικό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής από το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής του Α.Π.Θ. με βαθμό «άριστα».

Κατά το διάστημα 1976-2004 υπηρέτησε στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ως καθηγήτρια φιλολογικών μαθημάτων, ενώ κατά τα έτη 1982-1983 και 2001-04 ήταν αποσπασμένη στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής Α.Π.Θ. για την υποστήριξη της Πρακτικής Άσκησης των φοιτητών. Το διάστημα 1990-1992 αποσπάσθηκε στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής Α.Π.Θ. για την υποστήριξη ερευνητικού έργου, όπου αργότερα εκπόνησε τη διατριβή της με τίτλο: Παιδαγωγική Αξιοποίηση του Ιστορικού Χώρου από Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας. Μια Πρόταση Παιδαγωγικής Παρέμβασης στο χώρο της Αρχαίας Αγοράς της Θεσσαλονίκης.

Από το 2003 έως το 2005 υπήρξε Επιστημονική Συνεργάτιδα στο Παράρτημα της ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης.

Το 2004 εκλέχτηκε και διορίστηκε σε θέση λέκτορα στο Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με γνωστικό αντικείμενο τη «Διδακτική Μεθοδολογία», ενώ το 2008 εκλέχτηκε στη θέση της  επίκουρης καθηγήτριας στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο.

Είναι παντρεμένη με το Θεόδωρο Χρηστίδη και μητέρα δύο παιδιών, του Ιωάννη και του Παρασκευά.  

Τα επιστημονικά και ερευνητικά της ενδιαφέροντα αναπτύσσονται στην περιοχή της Διδακτικής Μεθοδολογίας, με έμφαση στους εξής θεματικούς άξονες:

  • διαφοροποιημένη διδασκαλία
  • διαπολιτισμική διδακτική
  • ηθική ανάπτυξη
  • οπτικός γραμματισμός
  • παιδαγωγική αξιοποίηση του ιστορικού χώρου
  • κριτική σκέψη και  διδασκαλία.

Πρόσφατη αναπτυξιακή δράση

  • 2017

    Συμμετοχή στην επιμόρφωση και την αξιολόγηση δραστηριοτήτων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+/ Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης (2016 – 2018) με τίτλο: “Managing the refugee and migrant flows through the development of educational and vocational frames for children and adults”, ακρωνύμιο “Xenios Zeus” (αριθμός σύμβασης 2016-1-EL01-KA201-023512) μεταξύ της Εθνικής Μονάδας Συντονισμού του Προγράμματος Εrasmus+ και της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.
    http://www.xenioszeus.kmaked.eu/index.php/el/7-welcome-to-zeus-gr

  • 2017

    Συμμετοχή στη 2η οργανωτική συνάντηση των συμμετεχόντων στο Project  ERASMUS+ με τίτλο ‘CRITHINKEDU’ (Critical Thinking Across the Higher Education Curricula) στο University of Economics in Prague, Πράγα, 20 - 21 Απριλίου 2017.
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1lB9YQmZVV1GwBGeKrljwc8VDEMWiGY5rYFH4_y-cSL0/edit#gid=0

  • 2016-2017

    Eπιστημονική επίσκεψη στη Μελβούρνη και στο Σύδνεϋ της Αυστραλίας (27 Δεκεμβρίου 2016 – 19 Ιανουαρίου 2017), κατόπιν προσκλήσεως από την ομογένεια (Εταιρεία Συμβουλευτικής Myriad International Consulting Services), που εδρεύει στη Μελβούρνη. Στόχος η ανακοίνωση ερευνητικών αποτελεσμάτων για την ψυχική ανθεκτικότητα των μαθητών στη Δυτική Μακεδονία, η συλλογή ανάλογων ερευνητικών δεδομένων από τον μαθητικό πληθυσμό της Αυστραλίας και η εξέταση δυνατοτήτων για μελλοντική συνεργασία.

  • 2016

    Συμμετοχή στην οργανωτική συνάντηση (kick-off meeting) των συμμετεχόντων στο Project  ERASMUS+ με τίτλο ‘CRITHINKEDU’ (Critical Thinking Across the Higher Education Curricula) στο University College Dublin, Δουβλίνο 3-4 Νοεμβρίου 2016. 
    https://docs.google.com/document/d/1Wg02TpY50Q9Yh5F6n2dp6URxBgchdFiiCcGW...

  • 2016-2019

    Επιστημονικά υπεύθυνη (Scientific Accountable) για την Ελληνική ομάδα (ΠΔΜ) που συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Project ERASMUS+ με τίτλο “Critical Thinking Across the Higher Education Curricula” (CRITHINKEDU). Συντονίστρια του Προγράμματος: Caroline Dominguez, UNIVERSIDADE DE TRAS-OS-MONTES  E ALTO DOURO, Πορτογαλία. Στο Πρόγραμμα συμμετέχουν 11 ΑΕΙ από 9 Ευρωπαϊκές χώρες.
    Agreement number: 2016-1-PT01-KA203-022808
    http://crithinkedu.utad.pt           
    https://www.youtube.com/watch?v=ugwNVKG-0sA

  • 2014-2015

    Μέλος της επιστημονικής ομάδας του Ερευνητικού Προγράμματος ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΙΙ, με τίτλο«ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ» (Science Teacher Education, STED). Παιδαγωγική Σχολή ΠΔΜ. Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Π. Καριώτογλου.
    http://research.flo.uowm.gr/sted/en

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes