Skip to main content
2014

Catherine Dimitriadou & Nektaria Palaiologou (2014). Διδακτική αξιοποίηση ενός λογοτεχνικού μετα-κειμένου σε πλαίσιο διαφοροποιημένης μάθησης: oι φωνές των εκπαιδευτικών. Παιδαγωγική Επιθεώρηση 57, 101-119.

2014

Agapi Vrantsi & Catherine Dimitriadou (2014). Resilience Enhancement of Students: An Educational Intervantion in the 1st Grade of Primary School. Επιστημονική Επετηρίδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων 26,4-34.
http://ptde.uoi.gr/ptde_files%5Cepetirida%5CVol26_2014.pdf

2013

Nektaria Palaiologou & Catherine Dimitriadou (2013). Multicultural/Intercultural Education Issues in Pre-service Teacher Education Courses: the Case of Greece. Multicultural Education Review, 5 (2), 49-84.

2013

Sofia Anastasiadou, Aikaterini Dimitriadou & Eleni Toda (2013). What makes students perform in PISA? Science teachers' beliefs. International Journal of Humanities and Social Science (IJHSS), (3)1, 80-99.

2012

Κατερίνα Δημητριάδου, Από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: συνιστώσες της μετάβασης στο πλαίσιο συνάρθρωσης των σχέσεων μαθητή και σχολείου. Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Tμήματος Δ. Ε. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, 23 (2011), 69-105 <http://ptde.uoi.gr/ptde_files%5Cepetirida%5CVol23_2011.pdf>.

2012

Νικόλαος Αλχασίδης & Αικατερίνη Δημητριάδου, Κοινωνική διαπραγμάτευση της επιστημονικής γνώσης στα σχολικά εγχειρίδια των Φυσικών Επιστημών: Ένα όχημα για τον επιστημονικό γραμματισμό. Στο Α. Κατσίκης, Τ.Α. Μικρόπουλος & Α. Τζιμογιάννης (Επιμ.), Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (υπό δημοσίευση)

<http://earthlab.uoi.gr/thete/index.php/thete>.

επ

2012

Κατερίνα Δημητριάδου, Σοφία Χατζηνικολάου & Κατερίνα Παπαϊωάννου (υπό έκδοση). Η ενδυνάμωση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης ως εκπαιδευτικός στόχος: Μια μελέτη περίπτωσης στο δημοτικό σχολείο. Παιδαγωγική Επιθεώρηση.

2012

Catherine Dimitriadou, Eirini Nari & Nektaria Palaiologou(under final review), E-learning teacher training courses for differentiated instruction in multicultural classrooms: reflections upon the participants’ experiences, i-manager’s Journal of Educational Technology9(3), 14-27 (special issue).

2012

Sofia Anastasiadou, Aikaterini Dimitriadou & Eleni Toda (under publication). What makes students perform in PISA? Science teachers' beliefs. International Journal of Humanities and Social Science (IJHSS).

2011

Catherine Dimitriadou (2011). From Primary School to Secondary School: parametres of transition in the context of student-school relationships. Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Tμήματος Δ. Ε. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, 23, 69-105.
            http://ptde.uoi.gr/ptde_files%5Cepetirida%5CVol23_2011.pdf

2011

Catherine Dimitriadou, Evmorphia Tamtelen & Eleni Tsakou, Multimodal texts as instructional tools for intercultural education: A case study. Intercultural Education 22 (3), 223-228 (Best Practice).

2011

Sofia Anastasiadou & Aikaterini Dimitriadou, What does Critical Thinking mean? A statistical data analysis of pre-service teachers’ defining statements. International Journal of Humanities and Social Science (IJHSS) 1, 7, pp. 73-83.

http://www.ijhssnet.com/index.php?option=com_content&view=article&id=192&Itemid=10

2010

Catherine Dimitriadou, Embedded learning for teachers’ professional development: Reflection on a Travelling Seminar. In: EUROCLIO Bulletin 29: After The Wall - Teaching History after the Fall of the Soviet Empire, pp. 33-49.

http://www.euroclio.eu/site/index.php/2010after-the-wall-teaching-history-after-the-fall-of-the-soviet-empire

2007

Catherine Dimitriadou, Visual literacy and the teaching of language: A critical reading of the new Language textbooks for the 1st grade of Elementary School. Contemporary Education 148, 72-80.

2006

Catherine Dimitriadou, “Elsa Myrogianni, 10 brief dialogues for a museum (Kaleidoskopio: Athens 2002): a book presentation”. ΜUSEOLOGY- International Scientific Electronic Journal, Issue 3, 2006. Department of Cultural Technology and Communication, University of the Aegean, 33-34 (<http://www.aegean.gr/culturaltec/museology/issues/current/ papers/Dimitriadou.pdf>).

2005

Catherine Dimitriadou, Language as a subject of teaching and as a tool for the learning processes in Compulsory Education, Ta Ekpaideftika (About Teaching), vol. 73-74, pp. 9-23.

2005

Catherine Dimitriadou, Teaching approaches in Secondary Education: The case of schools where students from AUTH are assigned for field practice, Pedagogical Review, vol. 39, pp. 57-70.

2004

Catherine Dimitriadou, Multidisciplinary approaches and the ‘culture’ of teaching in Compulsory Education: the case of Multidisciplinary Integrated Curriculum, Macednon, vol. 12/2004, pp. 93-103.

2003

Catherine Dimitriadou, “The study of History as a tool for life-long learning”, Pedagogical Review, vol. 35/2003, pp. 33-48.

2002

Catherine Dimitriadou, The teaching of History in British Curriculum for children aged 5-7 (Key Stage 1), Pedagogical Review, vol. 33/2002, pp. 45-54.

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes