2014 |
Catherine Dimitriadou & Nektaria Palaiologou (2014). Διδακτική αξιοποίηση ενός λογοτεχνικού μετα-κειμένου σε πλαίσιο διαφοροποιημένης μάθησης: oι φωνές των εκπαιδευτικών. Παιδαγωγική Επιθεώρηση 57, 101-119. |
|
2014 |
Agapi Vrantsi & Catherine Dimitriadou (2014). Resilience Enhancement of Students: An Educational Intervantion in the 1st Grade of Primary School. Επιστημονική Επετηρίδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων 26,4-34. |
|
2013 |
Nektaria Palaiologou & Catherine Dimitriadou (2013). Multicultural/Intercultural Education Issues in Pre-service Teacher Education Courses: the Case of Greece. Multicultural Education Review, 5 (2), 49-84. |
|
2013 |
Sofia Anastasiadou, Aikaterini Dimitriadou & Eleni Toda (2013). What makes students perform in PISA? Science teachers' beliefs. International Journal of Humanities and Social Science (IJHSS), (3)1, 80-99. |
|
2012 |
Κατερίνα Δημητριάδου, Από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: συνιστώσες της μετάβασης στο πλαίσιο συνάρθρωσης των σχέσεων μαθητή και σχολείου. Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Tμήματος Δ. Ε. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, 23 (2011), 69-105 <http://ptde.uoi.gr/ptde_files%5Cepetirida%5CVol23_2011.pdf>. |
|
2012 |
Νικόλαος Αλχασίδης & Αικατερίνη Δημητριάδου, Κοινωνική διαπραγμάτευση της επιστημονικής γνώσης στα σχολικά εγχειρίδια των Φυσικών Επιστημών: Ένα όχημα για τον επιστημονικό γραμματισμό. Στο Α. Κατσίκης, Τ.Α. Μικρόπουλος & Α. Τζιμογιάννης (Επιμ.), Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (υπό δημοσίευση) |
|
2012 |
Κατερίνα Δημητριάδου, Σοφία Χατζηνικολάου & Κατερίνα Παπαϊωάννου (υπό έκδοση). Η ενδυνάμωση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης ως εκπαιδευτικός στόχος: Μια μελέτη περίπτωσης στο δημοτικό σχολείο. Παιδαγωγική Επιθεώρηση. |
|
2012 |
Catherine Dimitriadou, Eirini Nari & Nektaria Palaiologou(under final review), E-learning teacher training courses for differentiated instruction in multicultural classrooms: reflections upon the participants’ experiences, i-manager’s Journal of Educational Technology9(3), 14-27 (special issue). |
|
2012 |
Sofia Anastasiadou, Aikaterini Dimitriadou & Eleni Toda (under publication). What makes students perform in PISA? Science teachers' beliefs. International Journal of Humanities and Social Science (IJHSS). |
|
2011 |
Catherine Dimitriadou (2011). From Primary School to Secondary School: parametres of transition in the context of student-school relationships. Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Tμήματος Δ. Ε. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, 23, 69-105. |
|
2011 |
Catherine Dimitriadou, Evmorphia Tamtelen & Eleni Tsakou, Multimodal texts as instructional tools for intercultural education: A case study. Intercultural Education 22 (3), 223-228 (Best Practice). |
|
2011 |
Sofia Anastasiadou & Aikaterini Dimitriadou, What does Critical Thinking mean? A statistical data analysis of pre-service teachers’ defining statements. International Journal of Humanities and Social Science (IJHSS) 1, 7, pp. 73-83. http://www.ijhssnet.com/index.php?option=com_content&view=article&id=192&Itemid=10 |
|
2010 |
Catherine Dimitriadou, Embedded learning for teachers’ professional development: Reflection on a Travelling Seminar. In: EUROCLIO Bulletin 29: After The Wall - Teaching History after the Fall of the Soviet Empire, pp. 33-49. |
|
2007 |
Catherine Dimitriadou, Visual literacy and the teaching of language: A critical reading of the new Language textbooks for the 1st grade of Elementary School. Contemporary Education 148, 72-80. |
|
2006 |
Catherine Dimitriadou, “Elsa Myrogianni, 10 brief dialogues for a museum (Kaleidoskopio: Athens 2002): a book presentation”. ΜUSEOLOGY- International Scientific Electronic Journal, Issue 3, 2006. Department of Cultural Technology and Communication, University of the Aegean, 33-34 (<http://www.aegean.gr/culturaltec/museology/issues/current/ papers/Dimitriadou.pdf>). |
|
2005 |
Catherine Dimitriadou, Language as a subject of teaching and as a tool for the learning processes in Compulsory Education, Ta Ekpaideftika (About Teaching), vol. 73-74, pp. 9-23. |
|
2005 |
Catherine Dimitriadou, Teaching approaches in Secondary Education: The case of schools where students from AUTH are assigned for field practice, Pedagogical Review, vol. 39, pp. 57-70. |
|
2004 |
Catherine Dimitriadou, Multidisciplinary approaches and the ‘culture’ of teaching in Compulsory Education: the case of Multidisciplinary Integrated Curriculum, Macednon, vol. 12/2004, pp. 93-103. |
|
2003 |
Catherine Dimitriadou, “The study of History as a tool for life-long learning”, Pedagogical Review, vol. 35/2003, pp. 33-48. |
|
2002 |
Catherine Dimitriadou, The teaching of History in British Curriculum for children aged 5-7 (Key Stage 1), Pedagogical Review, vol. 33/2002, pp. 45-54. |