Το σύνδρομο Williams είναι ένα σπάνιο γενετικό σύνδρομο με κύριο χαρακτηριστικό του τη νοητική καθυστέρηση, ενώ παρουσιάζει ένα ιδιότυπο γνωστικό προφίλ (διατήρηση σε ικανοποιητικό βαθμό της γλωσσικής ικανότητας, ενώ, απ’ την άλλη, σοβαρές δυσλειτουργίες στον οπτικοχωρικό τομέα). Τα παιδιά με σύνδρομο Williams διαθέτουν ένα πλούσιο λεξιλόγιο και καλά αρθρωμένο λόγο. Απ’ την άλλη, παρουσιάζουν αδυναμίες στις πραγματολογικές τους δεξιότητες και σε μερικές σύνθετες όψεις της σύνταξης. Η παρούσα έρευνα μελετά τις γλωσσικές δυνατότητες και αδυναμίες ενός αγοριού με σύνδρομο Williams με μητρική γλώσσα την ελληνική, εξετάζοντας τον αφηγηματικό του λόγο. Τέλος, παρουσιάζονται κάποιες προτάσεις εκπαιδευτικής παρέμβασης.
Αρχική » Περιοδικά-Συνέδρια » Αλευριάδου, Α. & Ντίνας, Κ. 2008. Ο αφηγηματικός λόγος ενός παιδιού με σύνδρομο Williams. Μελέτη περίπτωσης. Σύγχρονη Eκπαίδευση 155, σσ. 177-189
Πρόσφατα άρθρα
- Gkantia, E., & Dinas, K. (2024). Curiosity and digital stories: Exploring preschoolers’ behaviors. European Journal of Educational Research, 13(4), 1741-1760. https://doi.org/10.12973/eu-jer.13.4.1741 2 Ιανουαρίου 2024
- Ντίνας, Κ., Δουβλετή, Ά., Μουράτη, Π., Φάντη, Ά., Χατζηϊωάννου, Β. 2023. Διαχείριση της γλωσσικής ετερότητας. Στο: Ηγεσία, επικοινωνία και διαμεσολάβηση στους σύγχρονους οργανισμούς στην Ελλάδα. Θεσσαλονίκη. Εκδοτικός Οίκος Κ. & Μ. Σταμούλη, σσ. 85-99 2 Ιανουαρίου 2023
- Γκαντιά, Ε. & Ντίνας, Κ. 2023. Επιλέγοντας υψηλής ποιότητας ψηφιακές ιστορίες στο πλαίσιο από κοινού ανάγνωσης, International Journal of Educational Innovation, Vol. 5, Issue 3, ISSN 2654-0002, σσ. 155-168 1 Ιανουαρίου 2023
- Γκαντιά, Ε. & Ντίνας, Κ. 2022. Διερευνώντας την προβλεπτική αξία της προϋπάρχουσας γνώσης στην κατανόηση της ακρόασης ψηφιακών ιστοριών. International Scientific Educational Journal “educ@tional circle” Volume 10, Issue 2, 2022 © educ@tional circle ISSN: 2241-4576, σσ. 414-558 6 Ιανουαρίου 2022
Πρόσφατα άρθρα: Αναζητήσεις
Τοπικά γλωσσικά ιδιώματα και ταυτότητα: από την Τοπικότητα στον Ψηφιακό Πολιτισμό
Γιώργη Ν. Μουρτζίλα, «Από τα Καλύβια του Ιστόκ στο Σκυλίτσι»
Κοζάνη: η γένεση και η ανάπτυξη μιας Μακεδονικής Μητρόπολης
Συνεντεύξεις κ.λπ. στην Πεμπτουσία
FLASHTV Κοζάνης, εκπομπή ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ
Παρεμβάσεις μου σχετικά με ερωτήματα για τα βαλκανικά γλωσσικά θέματα
Αλευριάδου, Α. & Ντίνας, Κ. 2008. Ο αφηγηματικός λόγος ενός παιδιού με σύνδρομο Williams. Μελέτη περίπτωσης. Σύγχρονη Eκπαίδευση 155, σσ. 177-189
← Ντίνας, Κ. & Κεραμυδά, Μ. 2008. Η γλώσσα στη διαφήμιση των παιδικών παιχνιδιών. Σύγχρονη Eκπαίδευση 154, σσ. 107-124 Ντίνας, Κ. 2008. Η ελληνική γλώσσα στον 21ο αιώνα. Πώς (επανα)τίθεται το δίλημμα: ‘Ξενηλασία ή ισοτέλεια;’ Πρακτικά 2ου Συνεδρίου ‘Αχιλλέας Τζάρτζανος’, Τίρναβος →
Xρήσιμες διευθύνσεις
Εργαστήριο Γλώσσας και Προγραμμάτων Γλωσσικής Διδασκαλίας
http://linguistics.nured.uowm.gr
Academia
https://uowm.academia.edu/KonstantinosDinas
Προσωπικό ιστολόγιο: Αναζητήσεις
https://kdinas.wordpress.com
Προσωπικό Moodle: Συν-εργασίες
http://users.uowm.gr/kdinas/moodle/
Δημοσιεύσεις
Ιστορικό
- Ιανουάριος 2024
- Ιανουάριος 2023
- Ιανουάριος 2022
- Νοέμβριος 2021
- Ιανουάριος 2021
- Φεβρουάριος 2020
- Ιανουάριος 2020
- Ιανουάριος 2019
- Ιανουάριος 2018
- Ιανουάριος 2017
- Ιανουάριος 2016
- Ιανουάριος 2015
- Ιανουάριος 2014
- Ιανουάριος 2013
- Ιανουάριος 2012
- Ιανουάριος 2011
- Νοέμβριος 2010
- Ιανουάριος 2010
- Ιανουάριος 2009
- Ιανουάριος 2008
- Ιανουάριος 2007
- Ιανουάριος 2006
- Ιανουάριος 2005
- Ιανουάριος 2004
- Ιανουάριος 2003
- Ιανουάριος 2002
- Ιανουάριος 2001
- Ιανουάριος 2000
- Ιανουάριος 1999
- Ιανουάριος 1998
- Ιανουάριος 1996
- Ιανουάριος 1995
- Ιανουάριος 1993
- Ιανουάριος 1990
- Ιανουάριος 1989
- Ιανουάριος 1987
- Ιανουάριος 1986
- Ιανουάριος 1985
- Ιανουάριος 1980
- Ιανουάριος 1900