Η πρώτη διατριβή – μυθιστόρημα στην Ελλάδα

15. 04. 28
Εμφανίσεις: 1418

Τίτλος:

«Η πρώτη διατριβή – μυθιστόρημα στην Ελλάδα» 

Στοιχεία Έκδοσης:

Κωτόπουλος Η.  Τριαντάφυλλος, Παναγιωτίδης Γιώργος, Μανδραγόρας, τχ. 50, σελ.114-116, Αθήνα 2014.

Περιγραφή:

Το  πρώτο  μυθιστόρημα –  διατριβή  ή  η  πρώτη  διατριβή  που  ανατίθεται  στην  Ελλάδα  και ουσιαστικά  παρακολουθεί,  καταγράφει  και  σχολιάζει  τη  συγγραφή  ενός  μυθιστορήματος συνιστά για τον υποψήφιο, πέρα από κάθε άλλους είδους πρόκληση, ιδιαίτερη τιμή. Έχοντας ήδη εκδώσει  τρεις  ποιητικές  συλλογές  και  ένα  μυθιστόρημα,  το  οποίο  μάλιστα  διακρίθηκε  με  το αντίστοιχο  βραβείο  του  περιοδικού  «Διαβάζω»  το  2008,  ευτύχησα  να  παρακολουθήσω  τα μαθήματα  του  πρώτου  Μεταπτυχιακού  Προγράμματος  Σπουδών  Δημιουργικής  Γραφής  στην Ελλάδα  από  το  2009  ως  το  2011. 
Η  συγκεκριμένη  διαδικασία,  πέρα  από  την  ενίσχυση  της θεωρητικής μου κατάρτισης, με βοήθησε να εξελιχθώ και να ωριμάσω συγγραφικά. Το επόμενο βήμα, δηλαδή η εκπόνηση μίας διδακτορικής διατριβής στα πλαίσια της Δημιουργικής Γραφής έρχεται  να  ολοκληρώσει  έναν  μοναδικό  κύκλο  σπουδών,  αφού στο μεταξύ  διδάσκω  πλέον ο ίδιος  Δημιουργική  Γραφή  σε  ομάδες  εκπαιδευτικών,  σε  τάξεις  μαθητών  σχολικής  ηλικίας  και ατομικά σε ενήλικες. Κι ενώ σε πανεπιστημιακά ιδρύματα του εξωτερικού ανάλογα εγχειρήματα έχουν  αποδώσει  ώριμους  καρπούς,  η  πρωτιά  αυτή  στην  ελληνική  πραγματικότητα  μας προβλημάτισε πολύ, ιδιαίτερα γόνιμα ομολογουμένως, μαζί με τον επόπτη καθηγητή μου. Ένα μυθιστόρημα με ακαδημαϊκή επικύρωση; Η συγγραφή σε
συμπόρευση με την κριτική της και το θεωρητικό της υπόβαθρο; Σε κάθε περίπτωση μία πρόκληση σύμπλευσης του δημιουργού που συγγράφει και που θα μπορούσε να πει ανά πάσα στιγμή «Αρκετά! Αυτό είναι το βιβλίο μου! Δεν θέλω να τ’ αλλάξω!» και του υποψήφιου διδάκτορα που εκπονεί μία διατριβή υπό την εποπτεία ενός απαιτητικού αναγνώστη – καθηγητή και που θα πρέπει, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη του τις  προτροπές  και  τις  παρατηρήσεις  του,  να  περιγράφει,  ταυτόχρονα  με  τη  συγγραφή,  ό,τι αφορά  στη  συγγραφική  διαδικασία  και  να  κρατά  ερμηνευτικές – θεωρητικές  σημειώσεις  του παραγόμενου έργου. Μία δοκιμασία εξαιρετικού ενδιαφέροντος που ευελπιστώ να οδηγήσει σε ανεξερεύνητους  τόπους  την  έμπνευσή  μου  και  το  παραγόμενο  έργο  στην 
καλύτερη  δυνατή έκβασή του.

(γράφει ο κ. Πναγιωτίδης)

 

Κατεβάστε εδώ:Η πρώτη διατριβή – μυθιστόρημα στην Ελλάδα