ΣΧΟΛΗ

ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ

ΤΜΗΜΑ

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

4105

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

1

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΥΞΗΜΕΝΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις 3
Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις 0
Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.) 0

ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ

3 6
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Επιστημονικής Περιοχής
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ/ΑΓΓΛΙΚΗ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS ΝΑΙ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

https:// https://eclass.uowm.gr/courses/MRE264/

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Η εικονική πραγματικότητα αναφέρεται στην προσομοίωση ή την αναδημιουργία μέσω
υπολογιστή ενός πραγματικού περιβάλλοντος ή κατάστασης. Ο χρήστης εμβυθίζεται στον
εικονικό κόσμο και νιώθει ότι συνυπάρχει μέσα σε αυτόν με κατάλληλη χρήση των
αισθήσεων της όρασης, της ακοής και της αφής. Από την άλλη μεριά, η επαυξημένη
πραγματικότητα έχει ως στόχο την ενίσχυση της αισθητηριακής αντίληψης του υπάρχοντος,
πραγματικού περιβάλλοντος με στόχο την ευκολότερη κατανόηση και αλληλεπίδραση με
αυτό.
33
Στόχος του μαθήματος είναι η μελέτη και η κατανόηση των διαδικασιών σχεδίασης,
ανάπτυξης και λειτουργικής αξιολόγησης συστημάτων Εικονικής και Επαυξημένης
Πραγματικότητας. Εξετάζονται και αναλύονται περιβάλλοντα εμβύθυσης, επιφάνειας
εργασίας, επαυξημένης πραγματικότητας και εικονικοί κόσμοι και μελετώνται τα σχετικά
θέματα και προσεγγίσεις. Η πρακτική εφαρμογή κάποιων από τα ζητήματα που αναλύονται
εξετάζεται ως μελέτη περιπτώσεων με χρήση σχετικών λογισμικών (Unity, Blender, κ.ά.)
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητές/ριες θα πρέπει να μπορούν να:
● Περιγράφουν τις βασικές αρχές και έννοιες της Εικονικής Πραγματικότητας.
● Κατανοούν τις διαφορές μεταξύ των διαφόρων συστημάτων Εικονικής και
Επαυξημένης Πραγματικότητας.
● Εκτιμούν τις δυνατότητες των συστημάτων Εικονικής και Επαυξημένης
Πραγματικότητας ως προηγμένο μέσο αλληλεπίδρασης ανθρώπου υπολογιστή
● Σχεδιάσουν κατάλληλη σύνθεση συστήματος για απλά ή σύνθετα προβλήματα σε
διάφορους χώρους εφαρμογής
● Κατανοήσουν τις θεωρητικές αρχές και την πρακτική εφαρμογή των γνωστών
μεθοδολογιών σχεδίασης, ανάπτυξης και αξιολόγησης εφαρμογών εικονικής
πραγματικότητας.
● Αναπτύξουν λειτουργικά πρωτότυπα σε σύγχρονα περιβάλλοντα ανάπτυξης
εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας.

Γενικές Ικανότητες

● Θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο που αφορά το γνωστικό πεδίο των συστημάτων
Εικονικής και Επαυξημένης Πραγματικότητας.
● Ικανότητες Σχεδίασης, Ανάπτυξης και αξιολόγησης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Εισαγωγή στην Εικονική και Επαυξημένη Πραγματικότητα
Εικονικοί κόσμοι
Ανθρώπινοι παράγοντες στην Εικονική Πραγματικότητα
Απεικόνιση και Κίνηση
Μονάδες εισόδου-εξόδου και αρχιτεκτονικές συστημάτων Ε.Π
Σχεδιασμός Εμπειρίας και Διάδρασης
Αξιολόγηση
Εφαρμογές

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
ΘΕΩΡΙΑ.
Στην τάξη (πρόσωπο με πρόσωπο).
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση κατάλληλου λογισμικού (Unity, Blender,
κά)
● Xρήση εποπτικών μέσων
● Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της
ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 50
Εργασίες 50
Αυτοτελής Μελέτη 50
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ 40% Εργασίες κατα την διάρκεια του Εξαμήνου
60% Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:
i. Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης,
ii. Επίλυση Προβλημάτων
iii. Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :
● Βοσινάκης, Σ. (2015): Εικονικοί Κόσμοι. Εκδόσεις Ελληνικών Ακαδημαϊκών
Βιβλιοθηκών.
● Λέπουρας, Γ., Αντωνίου, Α., Πλατής, Ν., Χαρίτος, Δ., (2015). Ανάπτυξη συστημάτων
εικονικής πραγματικότητας. Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών
Βιβλιοθηκών.
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: