ΣΧΟΛΗ

ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ

ΤΜΗΜΑ

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

2101

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

1

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΚΑΙ ΔΟΜΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις 3
Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις 0
Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.) 0

ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ

3 6
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ/ΑΓΓΛΙΚΗ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS ΝΑΙ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

https:// https://eclass.uowm.gr/courses/MRE232/

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Ένας αλγόριθμος είναι μία καλοσχεδιασμένη διαδικασία υπολογισμών, η οποία
επεξεργάζεται εισερχόμενα δεδομένα και παράγει αποτελέσματα που αντιστοιχούν στη
λύση ενός συγκεκριμένου προβλήματος. Σκοπός αυτού του μαθήματος αυτού είναι να
εισάγει τους φοιτητές στην κατανόηση της περιπλοκότητας των αλγορίθμων όσον αφορά
την ταχύτητα επεξεργασίας αλλά και τις απαιτήσεις υπολογιστικών πόρων (μνήμη), να τους
παρέχει βασικές γνώσεις σχετικά με τον σχεδιασμό δομών δεδομένων ώστε να μπορούν να
σχεδιάζουν αλγορίθμους που διαχειρίζονται αποδοτικά την μνήμη του υπολογιστή, και
επίσης να τους παρέχει βασικές γνώσεις τεχνικών για τον σχεδιασμό αποδοτικών
υπολογιστικών διαδικασιών με τη μελέτη κλασικών αλγορίθμων επίλυσης προβλημάτων.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα πρέπει να:
1. Αξιολογεί την απόδοση ενός αλγορίθμου ως προς τον χρόνο εκτέλεσής του
2. Εκτιμά τις απαιτήσεις ενός αλγορίθμου σε υπολογιστική ισχύ
3. Εκτιμά τις απαιτήσεις ενός αλγορίθμου για μνήμη σε ένα υπολογιστή
4. Σχεδιάζει κατάλληλες δομές δεδομένων για έναν αλγόριθμο
5. Βελτιστοποιεί την διαδικασία υπολογισμών σε έναν αλγόριθμο
6. Υλοποιεί αλγορίθμους με αντικειμενοστραφή προσέγγιση

Γενικές Ικανότητες

Το μάθημα αποσκοπεί να δώσει στους φοιτητές το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο για
την ανάλυση αλγορίθμων, βασικές γνώσεις για την ανάπτυξη αλγορίθμων, καθώς και
γνώσεις αντικειμενοστραφούς υλοποίησης αλγορίθμων.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

· Ανάλυση αλγορίθμων
· Ασυμπτωτική συμπεριφορά αλγορίθμων
· Δομές δεδομένων (πίνακες, στοίβες, ουρές, δυαδικά δέντρα, γραφήματα)
· Αλγόριθμοι ταξινόμησης
· Η τεχνική διαίρει και βασίλευε
· Αναδρομή
· Αναζήτηση σε δενδρικές δομές
· Η άπληστη μέθοδος
· Δυναμικός προγραμματισμός

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
ΘΕΩΡΙΑ.
Στην τάξη (πρόσωπο με πρόσωπο).
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
● Χρήση κατάλληλου λογισμικού
● Χρήση εποπτικών μέσων
● Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της
ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 50
Εργασίες 50
Αυτοτελής μελέτη 50
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ 1. (60%) Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:
iv. Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης,
v. Επίλυση Προβλημάτων
vi. Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
2. (40%) Εργασίες

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :
• Παπουτσής Ιωάννης, Εισαγωγή στις Δομές Δεδομένων και στους Αλγόριθμους,
Υλοποίηση σε C και σε Python, Γ’ έκδοση, εκδόσεις Σταμούλης, 2020
• Τσίχλας, Κ., Γούναρης, Α., Μανωλόπουλος, Ι., 2015, Σχεδίαση και ανάλυση αλγορίθμων.
[ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο
στο: http://hdl.handle.net/11419/4005, ISBN: 978-9606034657
• Michael T. Goodrich, Roberto Tamassia, and Michael H. Goldwasser, 2013, Data
Structures & Algorithms in Python, John Wiley & Sons, Inc., ISBN: 978-1118290279
• Μαγκούτης Κ, Νικολάου Χ, 2015, Εισαγωγή στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό
με Python, Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο:
http://hdl.handle.net/11419/1708, ISBN: 978-9606031014
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: