ΣΧΟΛΗ |
ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
5208 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
8 | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις | 3 | ||||
Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις | 0 | ||||
Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.) | 0 | ||||
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ |
3 | 6 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Επιστημονικής Περιοχής | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Για την κατανόηση των μαθημάτων, οι φοιτητές δεν απαιτείται να έχουν προηγούμενες γνώσεις. | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | ΕΛΛΗΝΙΚΗ | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΝΑΙ (στην Αγγλική) | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
https://
eclass.uowm.gr/
|
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Το μάθημα αποτελεί το μάθημα ελεύθερης επιλογής. οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση: Με την ολοκλήρωση αυτού του μαθήματος, 1. Να τεκμηριώσουν την πληροφορία (ψηφιακή ή/και αναλογική) 2. Να αξιολογούν την ακρίβεια της ψηφιακής πληροφορίας. 3. Να προτείνουν τεχνικές ψηφιοποίησης και αποθήκευσης πολιτιστικών πόρων. 4. Να προτείνουν τη μεθοδολογία σχεδιασμού εφαρμογών ψηφιακού πολιτισμού (επιλογή μεθοδολογίας και προσέγγισης). 5. Να αξιολογούν υπάρχουσες εφαρμογές ψηφιακού πολιτισμού ως προς την ακρίβειά τους, την ευχρηστία τους και την επίδρασή τους. 6. Να αξιολογούν τις προκλήσεις αλλά και τις ευκαιρίες στο επιστημονικό αυτό πεδίο. |
|
Γενικές
Ικανότητες |
|
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών • Λήψη αποφάσεων • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης • Αυτόνομη εργασία • Ομαδική εργασία • Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το μάθημα «Ψηφιακή Πολιτιστική Κληρονομιά» προσφέρει μια εισαγωγή στις βασικές αρχές για την ψηφιακή καταγραφή, τεκμηρίωση, αρχειοθέτηση, διάδοση και προβολή της Πολιτιστικής Κληρονομιάς και θα δώσει όλες τις απαραίτητες γνώσεις που χρειάζονται για τη δημιουργία ψηφιακών (ψηφιακή βιβλιοθήκη) και αναλογικών (3D εκτύπωση) εφαρμογών. Στόχος είναι η κατανόηση των σύγχρονων αναγκών που προκύπτουν από τη σύγκλιση του ψηφιακού κόσμου με την Πολιτιστική Κληρονομιά και την ανάπτυξη νέων καινοτόμων εφαρμογών για τη διαχείριση και ανάδειξη περιεχομένου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Τέλος, σκοπός του μαθήματος είναι εξοικείωση των φοιτητών με τις σύγχρονες τάσεις, τόσο σε πειραματικό όσο και σε εφαρμοσμένο επίπεδο, στον τομέα της Τεχνολογίας της Ψηφιακής Καταγραφής Αντικειμένων και των προηγμένων μέσων για την έρευνα, τεκμηρίωση και ανάδειξη της Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Στο μάθημα Ψηφιακός Πολιτισμός αναλύονται οι βασικές έννοιες (πολιτισμός, πολιτιστική κληρονομιά, ψηφιοποίηση, τεχνολογία κτλ), τεκμηριώνεται η ανάγκη ψηφιοποίησης του πολιτισμού μας, εξετάζονται οι παράγοντες που επηρεάζουν το αποτέλεσμα μιας ψηφιακής εφαρμογής πολιτισμού, αναλύονται παραδείγματα ‘καλών πρακτικών’ και παρουσιάζεται η μεθοδολογία σχεδιασμού εφαρμογών πολιτισμού με χρήση τεχνολογίας. Οι φοιτητές μέσα από μια σειρά ασκήσεων (κατά τη διάρκεια του μαθήματος), κατανοούν θεωρητικά και πρακτικά το πολύπλοκο θέμα του Ψηφιακού Πολιτισμού και αντιλαμβάνονται τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες στο πεδίο αυτό. |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
ΘΕΩΡΙΑ. (πρόσωπο με πρόσωπο) |
||||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
• Χρήση Τ.Π.Ε. (παρουσιάσεις power point, video) • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
||||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Η γλώσσα αξιολόγησης είναι η Ελληνική . Η αξιολόγηση των φοιτητών βασίζεται: • σε γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει: i. Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης ii. Ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίων iii. Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής • Παράδοση ασκήσεων που γίνανε καθ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου και εκπόνηση project στο τέλος του εξαμήνου (40%) |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : |
Βιβλίο [102072775]: Αναδυόμενες τεχνολογίες και πολιτισμική κληρονομιά, Αλεξάνδρα Μπούνια - Δέσποινα Καταπότη (επιμ.) Βιβλίο [11752]: Πολιτιστική αναπαράσταση, Παπαγεωργίου Δημήτρης, Μυριβήλη Ελένη, Μπουμπάρης Νίκος DIGITAL HERITAGE. PROGRESS IN CULTURAL HERITAGE, 2016 [Τόμος 1], DIGITAL HERITAGE. PROGRESS IN CULTURAL HERITAGE, 2016 [Τόμος 2] |
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: |