ΣΧΟΛΗ

ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ

ΤΜΗΜΑ

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

4311

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

1

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις 3
Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις 0
Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.) 0

ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ

3 6
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Επιστημονικής Περιοχής
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ κανένα
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS ναι

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

https://

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Η γνώση της συμπεριφοράς του καταναλωτή είναι πολύ σημαντική για το μάρκετινγκ καθώς βοηθάει τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν, να προβλέψουν και να ανταποκριθούν στη ζήτηση αγαθών, υπηρεσιών και προϊόντων. Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση της καταναλωτικής συμπεριφοράς με τη βοήθεια των επιστημών της ανθρώπινης συμπεριφοράς, δηλαδή, της ψυχολογίας και της κοινωνιολογίας. Η φιλοσοφία του μάρκετινγκ απαιτεί τη συγκέντρωση της προσοχής των επιχειρήσεων στις ανάγκες και τις επιθυμίες των πελατών τους (καταναλωτών). Οι άνθρωποι του μάρκετινγκ θα πρέπει να ανακαλύψουν τις ανάγκες του καταναλωτή ώστε στη συνέχεια να τις καλύψουν με αγαθά και υπηρεσίες. Η έρευνα καταναλωτικής συμπεριφοράς προσπαθεί να εντοπίσει, να καταγράψει, να επεξεργαστεί να αναλύσει και να παρουσιάσει όλους τους παράγοντες που επηρεάζουν τον καταναλωτή στις διάφορες καταναλωτικές αντιδράσεις του.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα πρέπει να :
1. κατανοεί και να είναι σε θέση να ενσωματώσει τις βασικές αρχές μάρκετινγκ στη διαδικασία ανάπτυξης προϊόντων
2. έχει επαρκείς γνώσεις στην ανάλυση της καταναλωτικής συμπεριφοράς
3. είναι σε θέση να καταγράψει, να επεξεργαστεί να αναλύσει και να παρουσιάσει όλους τους παράγοντες που επηρεάζουν τον καταναλωτή
4. σχεδιάζει και να διεξάγει μια έρευνα αγοράς

Γενικές Ικανότητες

• Θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο που αφορά το γνωστικό πεδίο του Σχεδιαστή Προϊόντων και Συστημάτων,
• Δυνατότητα δημιουργικής αξιοποίησης των επιστημονικών γνώσεων για την κατανόηση, ανάλυση και επίλυση προβλημάτων.
• Δυνατότητα εφαρμογής ενός ευρύ πεδίου επιστημονικών και τεχνικών γνώσεων που αφορά το σχεδιασμό και την ανάπτυξη βιομηχανικών
προϊόντων και συστημάτων.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

• Ορισμός και σπουδαιότητα της έννοιας «συμπεριφορά καταναλωτή»,
• Μοντέλα καταναλωτικής συμπεριφοράς,
• Το περιβάλλον,
• Χαρακτηριστικά του καταναλωτή,
• Παρακίνηση, Θεωρίες ανθρώπινης παρακίνησης,
• Αντίληψη, Μάθηση, Πιστεύω και στάσεις,
• Αγοραστική διαδικασία,
• Έρευνα αγοράς,
• Έρευνα προϊόντος,
• Συλλογή στοιχείων,
• Σύνταξη ερωτηματολογίου,
• Δειγματοληπτική έρευνα,
• Ανάλυση δεδομένων.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Στην τάξη (πρόσωπο με πρόσωπο) διαλέξεις.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.
Επικοινωνία με τους φοιτητές

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 70
Εργασία 30
Αυτοτελής Μελέτη 50
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ 1. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:
i. Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης
ii. Επίλυση Προβλημάτων
iii. Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

2. Εργασία (20%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :
Συμπεριφορά καταναλωτή και στρατηγική μάρκετινγκ, Σιώμκος Γεώργιος Ι., ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΤΑΜΟΥΛΗ ΑΕ, 3η έκδοση, 2011
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: