ΣΧΟΛΗ

ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ

ΤΜΗΜΑ

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

4104

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

1

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΓΙΑ ΦΟΡΗΤΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις 3
Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις 0
Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.) 0

ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ

3 6
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ/ΑΓΓΛΙΚΗ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS ΝΑΙ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

https:// https://eclass.uowm.gr/courses/MRE260/

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με τις φορητές συσκευές να βρίσκονται πλέον παντού και να αποτελούν την βασική
πλατφόρμα επικοινωνίας, ψυχαγωγίας, ενημέρωσης και οργάνωσης, οι γνώσεις σχεδίασης
και ανάπτυξης προηγμένων εφαρμογών είναι πολύτιμες και διαμορφώνουν πρόσφορο
έδαφος για ερευνητικές, εμπορικές και επιχειρηματικές δραστηριότητες. Τα θέματα που
καλύπτονται στα πλαίσια του μαθήματος αφορούν α) σχεδιαστικές αρχές και τεχνολογίες
ανάπτυξης εφαρμογών κινητού ιστού (mobile web), β) ανάπτυξη εφαρμογών για κινητές
συσκευές με πλατφόρμα ανάπτυξης το λειτουργικό σύστημα Android και γ) τεχνικές
ανάπτυξης κινητών εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας. Ταυτόχρονα
παρουσιάζονται και θέματα σχετιζόμενα με το ευρύτερο πεδίο των κινητών τεχνολογιών και
τις τρέχουσες εξελίξεις του.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/ριες θα πρέπει να:
● Κατανοούν το οικοσύστημα των κινητών τεχνολογιών
● Ορίζουν τις έννοιες του κινητού και διάχυτου υπολογισμού.
● Περιγράφουν παραδείγματα υπηρεσιών
● Κατανοούν τις σχεδιαστικές απαιτήσεις και προκλήσεις στον κινητό ιστό.
● Κατανοούν τις αρχές λειτουργίας των ασύρματων τοπικών δικτύων (WLANs)
● Αντιλαμβάνονται τις παραμέτρους που επηρεάζουν την κινητή εμπειρία χρήστη
● Κατανοούν τις φάσεις που λαμβάνουν χώρα στο πλαίσιο του επαναληπτικού
σχεδιασμού (κινητών) εφαρμογών
● Υλοποιούν απλές κινητές εφαρμογές ιστού με χρήση HTML, CSS και Javascript
● Υλοποιούν απλές εγγενείς κινητές εφαρμογές στην πλατφόρμα Android.

Γενικές Ικανότητες

Το μάθημα αποσκοπεί να δώσει στους φοιτητές/τριες τις βασικές γνώσεις σχεδίασης και
προγραμματισμού εφαρμογών για κινητές συσκευές.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το οικοσύστημα των κινητών εφαρμογών
Εισαγωγή στον κινητό ιστό (mobile web)
Εισαγωγή στο διάχυτο υπολογισμό
Θέματα ιδιωτικότητας στον κινητό και διάχυτο υπολογισμό
Ασύρματη πρόσβαση και ασύρματα τοπικά δίκτυα (WLANs)
Εισαγωγή στην κινητή εμπειρία χρήστη (mobile user experience)
Σχεδιαστικά πρότυπα στις κινητές εφαρμογές (mobile design patterns)
Κύκλος ανάπτυξης (κινητών) εφαρμογών: Επαναληπτικός σχεδιασμός
GPS & Sensor-based εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας
Ανάπτυξη ιστοτόπων ειδικά για κινητές συσκευές (mobile-specific websites)
Ανάπτυξη προσαρμοστικών ιστοτόπων (responsive web design)
Ανάπτυξη εγγενών κινητών εφαρμογών στην πλατφόρμα Android

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
ΘΕΩΡΙΑ.
Στην τάξη (πρόσωπο με πρόσωπο).
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
● Χρήση κατάλληλου λογισμικού
● Xρήση εποπτικών μέσων
● Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της
ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 50
Εργασίες 50
Αυτοτελής Μελέτη 50
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ 40% Εργασίες κατα την διάρκεια του Εξαμήνου
60% Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:
xxii. Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης,
xxiii. Επίλυση Προβλημάτων
xxiv.Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :
● Δαμιανός Γαβαλάς, Βλάσης Κασαπάκης και Θωμάς Χατζηδημήτρης,
Κινητές Τεχνολογίες , Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, ISBN: 978-
960-578-007-4
● Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel, “Android
Προγραμματισμός” (2η έκδ.), Εκδόσεις Χ. Γκιούρδα, ISBN: 978-
960-512-678-0
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: