ΣΧΟΛΗ |
ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
3301 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
1 | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΕΡΕΥΝΑ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις | 0 | ||||
Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις | 0 | ||||
Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.) | 0 | ||||
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ |
0 | 6 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | |||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | |||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | |||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
https://
|
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Γενικές
Ικανότητες |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή των σπουδαστών στη μοντελοποίηση και επίλυση πρακτικών προβλημάτων βελτιστοποίησης και την επιστημονική αντιμετώπιση προβλημάτων λήψης αποφάσεων που ανακύπτουν στις βιομηχανικές μονάδες παραγωγής, στις επιχειρήσεις και στους οργανισμούς. Στο μεγαλύτερο μέρος του μαθήματος εξετάζεται ο Γραμμικός Προγραμματισμός, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, τα πρότυπα και οι μέθοδοι που χρησιμοποιεί για την επίλυση προβλημάτων στο πεδίο κυρίως της οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων. Ο γραμμικός προγραμματισμός αποτελεί την πλέον σημαντική μέθοδο βελτιστοποίησης, μεταξύ των όσων προτείνονται από την επιχειρησιακή έρευνα, και δίνει απάντηση στο εξής βασικό ερώτημα: «Ποια είναι η καλύτερη λύση σε ένα πρόβλημα που επιδέχεται άπειρες ή πάρα πολλές λύσεις;» Σε αρκετές περιπτώσεις βέβαια οι δυνατές λύσεις (αποφάσεις) για την αντιμετώπιση ενός προβλήματος είναι περιορισμένες και, κατά συνέπεια, μπορούν να απαριθμηθούν ώστε να επιλεγεί η καλύτερη από αυτές, σύμφωνα με κάποιο κριτήριο. Με τέτοιου είδους προβλήματα ασχολείται η θεωρία αποφάσεων. Στη θεωρία των αποφάσεων ανήκει και μια ιδιαίτερη κατηγορία προβλημάτων που ονομάζονται «παίγνια». Πρόκειται για προβλήματα στα οποία επιδιώκεται η καλύτερη λύση κάτω από συνθήκες ανταγωνισμού. Το περιεχόμενο του μαθήματος έχει ως εξής: Προέλευση και ιστορία της επιχειρησιακής έρευνας, Επίλυση προβλημάτων αποφάσεων με επιχειρησιακή έρευνα, Προβλήματα Επιχειρησιακής Έρευνας, Γραμμικός Προγραμματισμός,, Γραφική Επίλυση, Μέθοδος Simplex, Δυική θεωρία, Ακέραιος Γραμμικός Προγραμματισμός, Δυαδικός Ακέραιος Προγραμματισμός, Το πρόβλημα της μεταφοράς, Το πρόβλημα της ανάθεσης: Ουγγρικός αλγόριθμος, Θεωρία Αποφάσεων. |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
|||||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
|||||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : |
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: |