ΣΧΟΛΗ |
ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
3102 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
1 | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΓΡΑΦΙΚΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις | 3 | ||||
Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις | 0 | ||||
Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.) | 0 | ||||
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ |
3 | 6 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Υποβάθρου | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνική/Αγγλική | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | |||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
https://
eclass.uowm.gr/courses/MRE262/
|
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Τα γραφικά υπολογιστών αναφέρονται σε τεχνικές και αλγορίθμους που επιτρέπουν την σχεδίαση δισδιάστατων σχημάτων καθώς και την προβολή και απεικόνιση τρισδιάστατων αντικειμένων στο επίπεδο της οθόνης του υπολογιστή και την μερική ή ολική ορατότητά τους στην οθόνη του υπολογιστή η οποία θεωρείται ως ένα παράθυρο στον αντίστοιχο επίπεδο χώρο. Αρχικά, στο μάθημα αυτό παρουσιάζονται οι τεχνικές για την γραφική απεικόνιση βασικών σχημάτων στην δισδιάστατη οθόνη του υπολογιστή, όπως η ευθεία γραμμή, ο κύκλος, η τεθλασμένη γραμμή, το πολύγωνο και το γέμισμα των κλειστών σχημάτων με χρώμα. Στην συνέχεια εξετάζονται οι μετασχηματισμοί που επιτρέπουν την μετακίνηση σχημάτων αλλά και την αλλαγή του συστήματος συντεταγμένων τόσο σε χώρο δύο διαστάσεων (2D) όσο και 16 σε χώρο τριών διαστάσεων (3D). Στις τρεις διαστάσεις εξετάζονται επιπλέον θέματα προβολής και σημείου θέασης καθώς επίσης και η μοντελοποίηση καμπυλών και επιφανειών στον χώρο. Επίσης παρουσιάζονται θέματα φωτομετρίας και μοντέλα χρωματισμού, καθώς και το θέμα προσδιορισμού των ορατών τμημάτων των τρισδιάστατων αντικειμένων που απεικονίζονται σε μία κάμερα. Επίσης γίνεται εισαγωγή στις γραφικές διεπαφές προγραμματισμού εφαρμογών (APIs) Direct 2D, Direct 3D, OpenGL. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα πρέπει να: ● Γράφει κώδικα που επιτρέπει την σχεδίαση δισδιάστατων σχημάτων στην οθόνη του υπολογιστή. ● Γράφει κώδικα που επιτρέπει τον μετασχηματισμό (περιστροφές και μετατοπίσεις) δισδιάστατων σχημάτων που απεικονίζονται στην οθόνη του υπολογιστή. ● Γράφει κώδικα που επιτρέπει την απεικόνιση στην οθόνη του υπολογιστή τρισδιάστατων σχημάτων από διάφορες θέσεις όρασης στον τρισδιάστατο χώρο. ● Μπορεί να χρησιμοποιήσει τυπικές βιβλιοθήκες (όπως η OpenGL) για την σύνθεση γραφικών στον υπολογιστή. ● Να μπορεί να εργαστεί στην ανάπτυξη των διαφόρων τμημάτων ενός σχεδιαστικού προγράμματος. |
|
Γενικές
Ικανότητες |
|
Το μάθημα αποσκοπεί να διδάξει στους φοιτητές βασικές τεχνικές και αλγορίθμους που επιτρέπουν την ανάπτυξη προγραμμάτων γραφικής απεικόνισης αντικειμένων στην οθόνη του υπολογιστή. Κατ’ επέκταση, του δίνεται και η δυνατότητα να κατανοεί την εσωτερική λειτουργία υπαρχόντων σχεδιαστικών προγραμμάτων και να παρεμβαίνει δημιουργικά στην λειτουργία τους μέσω ειδικών βιβλιοθηκών που προσφέρονται για τα προγράμματα αυτά. |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
● Σχεδίαση σε δύο διαστάσεις ● Γεωμετρικοί μετασχηματισμοί και προβολές σε δύο και τρείς διαστάσεις ● Αναπαράσταση τρισδιάστατων αντικειμένων ● Χρώμα και υφή ● Μοντέλα φωτισμού ● Αναπαράσταση και διαχείριση γραφικών σκηνικών ● Συνθετική κίνηση |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
ΘΕΩΡΙΑ. Στην τάξη (πρόσωπο με πρόσωπο). |
||||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
● Χρήση κατάλληλου λογισμικού ● Xρήση εποπτικών μέσων ● Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
||||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
1. (60%) Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει: x. Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, xi. Επίλυση Προβλημάτων xii. Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής 2. (40%) Εργασίες |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : |
Κ. Μουστάκας, Ι. Παλιόκας, Α. Τσακίρης, Δ. Τζοβάρας, 2015, Γραφικά και Εικονική Πραγματικότητα, [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/4491, ISBN: 978-9606032554 |
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: |