ΣΧΟΛΗ |
ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
3101 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
1 | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις | 3 | ||||
Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις | 0 | ||||
Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.) | 0 | ||||
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ |
3 | 6 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Υποβάθρου | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνική/Αγγλική | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΝΑΙ | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
https://
https://eclass.uowm.gr/courses/MRE252/
|
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Στο μάθημα αυτό εισάγονται μέθοδοι και τεχνικές που χρησιμοποιούνται σήμερα για την ανάπτυξη μεγάλων και περίπλοκων Πληροφοριακών Συστημάτων (ΠΣ), πέραν από συγκεκριμένες τεχνολογίες λογισμικού. Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζεται μία συστηματική θεώρηση της διαδικασίας που περιλαμβάνει τις φάσεις της ανάλυσης, του σχεδιασμού και της υλοποίησης ΠΣ και αναδεικνύονται οι ιδιαιτερότητες και οι δυσκολίες της διαδικασίας. Δίνεται έμφαση στην αντικειμενοστραφή θεώρηση των ΠΣ και παρουσιάζεται η Ενοποιημένη Γλώσσα Μοντελοποίησης (UML) ως πρότυπη γλώσσα για την αντικειμενοστραφή περιγραφή, ανάλυση και σχεδίαση ΠΣ. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα πρέπει να: 8. Τεκμηριώνει τον ορισμό απαιτήσεων στην αρχή του έργου ενός ΠΣ. 9. Διεξάγει ανάλυση των απαιτήσεων για τον προσδιορισμό προδιαγραφών για το ΠΣ. 10. Περιγράφει με διαγράμματα UML το μοντέλο λειτουργίας και το μοντέλο συμπεριφοράς ενός ΠΣ. 11. Σχεδιάζει την δομή ενός ΠΣ χρησιμοποιώντας αντικείμενα και διαγράμματα UM. |
|
Γενικές
Ικανότητες |
|
Αυτό το μάθημα στοχεύει να δώσει στους φοιτητές το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο για την ανάλυση των απαιτήσεων για ένα ΠΣ, την αναπαράσταση και ανάλυση του μοντέλου λειτουργίας και του μοντέλου συμπεριφοράς για τον προσδιορισμό προδιαγραφών σχεδιασμού ενός ΠΣ, καθώς και τον προσδιορισμό σχεδίασης ενός ΠΣ, όλα με διαγράμματα UML |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
● Εισαγωγή στην Ανάλυση και τον Σχεδιασμό συστημάτων ● Προσδιορισμός και Ανάλυση Απαιτήσεων ● Λειτουργική Μοντελοποίηση με διαγράμματα UML ● Δομική Μοντελοποίηση με UML διαγράμματα κλάσεων ● Μοντελοποίηση Συμπεριφοράς ● Από την Ανάλυση στον Σχεδιασμό ● Σχεδιασμός Κλάσεων και Μεθόδων ● Υλοποίηση, Δοκιμή και Συντήρηση |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
ΘΕΩΡΙΑ. Στην τάξη (πρόσωπο με πρόσωπο). |
||||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
● Χρήσηκατάλληλου λογισμικού ● Xρήση εποπτικών μέσων ● Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
||||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
1. (60%) Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει: vii. Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, viii. Επίλυση Προβλημάτων ix. Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής 2. (40%) Εργασίες |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : |
● Alan Dennis, Barbara Haley Wixom, David Tegarden, 2010, Ανάλυση και Σχεδιασμός Συστημάτων με τη UML 2.0: Μια αντικειμενοστρεφής προσέγγιση, 3η Αμερικάνικη Έκδοση, Εκδόσεις Κλειδάριθμος ΕΠΕ, ISBN: 978-9604613892 ● Αλέξανδρος Ν. Χατζηγεωργίου, 2005, Αντικειμενοστραφής Σχεδίαση: UML, Αρχές, Πρότυπα και Ευρετικοί Κανόνες, 1η Έκδοση, Εκδόσεις Κλειδάριθμος ΕΠΕ, ISBN: 960-2098821 |
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: |