ΣΧΟΛΗ

ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ

ΤΜΗΜΑ

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

2202

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

1

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΣΤΟΥΝΤΙΟ 3-ΙΔΕΑΣΜΟΣ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις 0
Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις 0
Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.) 0

ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ

0 6
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

https://

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Γενικές Ικανότητες

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα στούντιο 3- ιδεασμός αποτελεί μια ουσιαστικη εισαγωγη στην δημιουργική διαδικασία της σχεδίασης μέσω των πρακτικών που προτείνονται από τις μεθοδολογίες σχεδιασμού προιόντων και συστημάτων ¨Design Thinking” και ¨Ανάπτυξη Concept”. Επίσης, παρουσιάζεται αναλυτικά μια σειρά από εργαλεία για τη καταγραφή, επεξεργασία και δημιουργία νέων σχεδιαστικών ιδεών. Όλα τα εργαλεία περιγράφονται για τη λειτουργία, τη χρήση και την εφαρμογή τους σε συγκεκριμένα σχεδιαστικά προβλήματα. Το μάθημα «Στούντιο 3 – Ιδεασμός» αποτελεί μια πλήρη αναφορά της μεθοδολογίας «Design Thinking» που παρέχει λύσεις σε σχεδιαστικά προβλήματα προσεγγίζοντάς τα, βάσει των λύσεων τους. Η συγκεκριμένη μέθοδος είναι εξαιρετικά χρήσιμη στην αντιμετώπιση σύνθετων προβλημάτων τα οποία δεν είναι αυστηρώς καθορισμένα και σχετίζονται με την κατανόηση των ανθρώπινων αναγκών. Ο ανθρωποκεντρικός τρόπος προσέγγισης της εν λόγω σχεδιαστικής μεθοδολογίας δημιουργεί νέες ευκαιρίες σχεδιασμού μέσω της χρήσης των κατάλληλων εργαλείων που περιγράφονται αναλυτικά στην ενότητα του μαθήματος «Δημιουργικά Εργαλεία Ιδεασμού». Παράλληλα, γίνεται αναφορά στις διαδικασίες «Concept Design» με τις συγκεκριμένες ενότητες: α) Ανάπτυξη Concept (διευκρίνηση του προβλήματος, εξερεύνηση του προβλήματος, προσδιορισμός σχεδιαστικών κατευθύνσεων) , β) Επιλογή Concept και γ) Δοκιμή Concept. Στα «Δημιουργικά Εργαλεία Ιδεασμού» περιγράφονται και αναλύονται διεξοδικά μεθοδολογίες που βοηθούν τον Μηχανικό Σχεδίασης στην εύρεση και τον καθορισμό πιθανών λύσεων και εφαρμογών σε σχεδιαστικά προβλήματα. Αναλυτικά, τα εργαλεία τα οποία περιγράφονται στο μάθημα είναι τα εξής: ιδεοθύελλα (brainstorming), εννοιολογικός χάρτης (mind-map), πίνακας διαθέσεων (mood-board), δόμηση και αποδόμηση σχεδιαστικού σεναρίου (Design Scenario), εικονογραφημένο σενάριο (storyboard), κ.α. Βασικός στόχος του μαθήματος είναι επίσης η ανάπτυξη δεξιοτήτων στην αναπαράσταση των ιδεών στον δισδιάστατο και τρισδιάστατο χώρο με την επιλεκτική χρήση βασικών εννοιολογικών εργαλείων. Επίσης, οι προτεινόμενες εργασίες δεν αποσκοπούν σε τελικό χρηστικό προϊόν αλλά, βάσει στόχου, στην αποτύπωση τελικού πρωτότυπου που ικανοποιεί τις προδιαγραφές που ετέθησαν στην περιγραφή του θέματος με έμφαση στη πιθανή λειτουργικότητα του προϊόντος, την ευχρηστία και την ποιότητα το τελικού αποτελέσματος.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 0
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: