ΣΧΟΛΗ |
ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
1202 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
1 | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΣΤΟΥΝΤΙΟ 1-ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ -ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις | 0 | ||||
Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις | 4 | ||||
Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.) | 0 | ||||
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ |
4 | 6 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Για την κατανόηση των μαθημάτων, οι φοιτητές δεν απαιτείται να έχουν προηγούμενες γνώσεις. | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | ΕΛΛΗΝΙΚΗ | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΝΑΙ (στην Αγγλική) | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
https://
https://eclass.uowm.gr/courses/MRE214/
|
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Αυτό το μάθημα περιλαμβάνει μια εισαγωγική εμπειρία στο τεχνικό σχέδιο ως εργαλείο επικοινωνία. Κύρια έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων σύνταξης, οπτικοποίησης και επίλυσης γραφικών προβλημάτων. Στόχος του μαθήματος είναι να διδάξει στους μαθητές τα εργαλεία και τις τεχνικές για τη δημιουργία τεχνικών σχεδίων. Μέχρι το τέλος του μαθήματος, οι μαθητές θα πρέπει να αποκτήσουν τις πρακτικές γνώσεις σχεδίασης τεχνικού σχεδίου. Το γραμμικό σχέδιο αποτελεί βασικό εργαλείο για τη σύλληψη, τη διατύπωση, την επεξεργασία, τη βελτίωση και την πραγματοποίηση μιας ιδέας. Οι φοιτητές, μέσα από την διδασκαλία του μαθήματος «Στούντιο 1 – Γραμμικό Σχέδιο», εξελίσσουν τις σχεδιαστικές τους ικανότητες, παρατηρούν και αποτυπώνουν το κτισμένο και το φυσικό περιβάλλον με γεωμετρικό τρόπο και αναπτύσσουν την αντίληψή τους για τον χώρο. |
|
Γενικές
Ικανότητες |
|
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις • Λήψη αποφάσεων • Αυτόνομη εργασία • Ομαδική εργασία |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Οι φοιτητές ξεκινούν σχεδιάζοντας απλά γεωμετρικά σχήματα και μαθαίνουν έτσι να χρησιμοποιούν τα όργανα σχεδίασης. Στη συνέχεια εισάγονται σε πιο αφηρημένες έννοιες, όπως αυτές της κλίμακας και της απόδοσης του χώρου με γεωμετρικό τρόπο (δηλαδή κάτοψη, τομή, όψη, αξονομετρικό). Έμφαση δίνεται στην κατανόηση των μεθόδων προβολής (Προοπτική και Παράλληλη προβολή - Ισομετρική και Ορθογραφική), καθώς επίσης και ότι η σωστή και ποιοτική σχεδίαση, είναι οι κύριοι άξονες του μαθήματος. Έτσι, το μάθημα αποτελείται από δυο ενότητες: A. εισαγωγή στα βασικά των τεχνικών δεξιοτήτων σχεδίασης για τη σχεδίαση βασικών γεωμετρικών σχημάτων B. μέθοδοι προβολής (Προοπτική και Παράλληλη προβολή - Ισομετρική και Ορθογραφική) Αναλυτικά κάθε ενότητα οργανώνεται ως εξής: Ενότητα A 1. Εισαγωγή στις βασικές έννοιες και γενικές αρχές του Γραμμικού Σχεδίου, σχεδιαστικά εργαλεία, υλικά και όργανα, 2. Διεθνή πρότυπα και κανονισμοί σχεδίασης: μέγεθος χαρτιών, υπόμνημα, είδη γραμμών 3. Διεθνή πρότυπα και κανονισμοί σχεδίασης: Κλίμακες σχεδίασης, γραμμογραφία 4. Θεμελιώδεις γεωμετρικοί σχηματισμοί, Ευκλείδεια γεωμετρία Ενότητα B 5. Μέθοδοι παράστασης των σχημάτων στο επίπεδο 6. Παράλληλη προβολή: όψεις στο γραμμικό σχέδιο, προβολικά επίπεδα, τοποθέτηση όψεων 7. Παράλληλη προβολή: αξονομετρικό και πλάγια προβολή 8. Προοπτική προβολή 9. Σχεδιασμός τομών (πλήρεις τομές, πλήρεις τομές σε περισσότερα του ενός επίπεδα, ημιτομές) 10. Διαστασιολόγηση και τοποθέτηση διαστάσεων Η διδασκαλία αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα, το θεωρητικό και το πρακτικό. Υπάρχει μια σειρά θεωρητικών διαλέξεων και εκπόνηση εργαστηριακών ασκήσεων εφαρμογής στα αντίστοιχα θέματα. |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
1. ΘΕΩΡΙΑ. Στον εργαστηριακό χώρο (πρόσωπο με πρόσωπο). 2. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Στον εργαστηριακό χώρο (πρόσωπο με πρόσωπο). |
||||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
• Χρήση Τ.Π.Ε. (παρουσιάσεις power point, video) • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
||||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Η γλώσσα αξιολόγησης είναι η Ελληνική́. Η αξιολόγηση των φοιτητών βασίζεται σε ένα σύνολο σχεδιαστικών, ατομικών εργασιών (70%), και μιας γραπτής, τελικής εξετάσεως (30%). 1. Εργαστήριο: i. Εργαστηριακές Εργασίες κάθε εβδομάδα 2. Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει: i. Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης ii. Τεχνικές και μέθοδοι σχεδίασης iii. Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : |
Βιβλίο [77106771]: Μηχανολογικό́ Σχέδιο, Αριστομένης Αντωνιάδης, Εκ. Τζιόλη Βιβλίο [11164]: Γραμμικό σχέδιο, Παυλίδης Ιορδάνης Θ., Εκδ. Ζήτη Βιβλίο [106165]: Οπτική Σύνταξη, Εμμανουήλ-Γεώργιος Βακαλό |
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: |