ΣΧΟΛΗ

ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ

ΤΜΗΜΑ

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1201

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

1

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΙΣΤΟΡΙΑ DESIGN
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις 3
Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις 0
Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.) 0

ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ

3 6
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ, ΓΕΝΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Για την κατανόηση των μαθημάτων, οι φοιτητές δεν απαιτείται να έχουν προηγούμενες γνώσεις.
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS ΝΑΙ (στην Αγγλική)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

https:// https://eclass.uowm.gr/

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα αποτελεί βασικό εισαγωγικό μάθημα. Με την ολοκλήρωση αυτού του μαθήματος, ο φοιτητής θα πρέπει να είναι σε θέση:

1. Να εξερευνήσει και να συζητήσει τη συνάφεια και τον σκοπό της ανάλυσης της ιστορίας με την πρακτική του σχεδιασμού.
2. Να ερμηνεύει και να τοποθετεί αντικείμενα σχεδίασης, περιβάλλοντα, διαδικασίες και συστήματα μέσω οπτικής σημειωτικής ανάλυσης και ιστορικής ενοποίησης.
3. Να επιδείξει ακαδημαϊκό ερευνητικό αλφαβητισμό μέσω αποτελεσματικής αναζήτησης πηγών, απόδοσης και κριτικής ανάλυσης ερευνητικού υλικού μια συγκεκριμένη εποχή της ιστορίας του σχεδιασμού.
4. Να επιδείξει δεξιότητες προφορικής, γραπτής και οπτικής επικοινωνίας μέσω έρευνας και ανάλυσης θεωρία της ιστορίας του σχεδιασμού.

Γενικές Ικανότητες

• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
• Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
• Λήψη αποφάσεων
• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
• Αυτόνομη εργασία
• Ομαδική εργασία

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Αυτό το μάθημα παρέχει μια επισκόπηση του ιστορικού πλαισίου του σχεδιασμού και εισάγει σε αυτό βασικές αρχές και θεωρίες που στηρίζουν την ιστορία του σχεδιασμού. Στο τέλος αυτού του μαθήματος, θα κατανοήσετε τη συνάφεια και τον σκοπό της μελέτης της ιστορίας με την πρακτική του σχεδιασμού σε σχέση με τη δική σας αναπτυσσόμενη σχεδιαστική πρακτική. Το σχέδιο είναι πανταχού παρόν και διεισδύει στην καθημερινή ζωή μέσω των πολλών μορφών του, συμπεριλαμβανομένων αντικειμένων σχεδιασμού, περιβαλλόντων, διαδικασιών και συστημάτων. Οι σχεδιαστές πρέπει να κατανοήσουν ότι ο σχεδιασμός δεν λειτουργεί σε κλειστό βρόχο, αλλά ότι εξαρτάται από αυτό το ευρύτερο πλαίσιο του κόσμου στον οποίο ζούμε και, κυρίως, η ιστορική του προτεραιότητα.
Αυτό το μάθημα σας εισάγει στους τρόπους με τους οποίους τα σχεδιαστικά τεχνουργήματα διαμορφώνονται και κατανοούνται αξιολογώντας ιστορικά πλαίσια και αφηγήσεις. Μέσα από μια σειρά εργασιών, θα εξερευνήσετε τις διάφορες τροχιές της θεωρίας της ιστορίας του σχεδιασμού και, μέσω των δεξιοτήτων εφαρμοσμένης ακαδημαϊκής έρευνας, καταδεικνύουν το ενδεχόμενο της ιστορική κατανόηση και γνώση σε σχέση με την πρακτική σχεδιασμού. Θα ερμηνεύσετε αντικείμενα σχεδίασης, περιβάλλοντα, διαδικασίες και συστήματα μέσω οπτικής ανάλυσης και χρησιμοποιήστε τις νέες δεξιότητές σας για να δείξετε την κατανόησή σας στη θεωρία της ιστορίας του σχεδιασμού σε σχέση με σύγχρονη σχεδιαστική πρακτική.
Το μάθημα «Ιστορία Design» προτείνει μια αλληλουχία γνώσεων από το ευρύτερο πεδίο της ιστορίας των πολιτισμών και των τεχνών. Οι φοιτητές καλούνται να βρουν απαντήσεις σε ερωτήματα όπως: ποιο είναι το κοινωνικό πλαίσιο συγκεκριμένων έργων από διάφορους σταθμούς τέχνης, ποιες είναι οι σημασίες τους μέσα στα συγκεκριμένα ιστορικά περιβάλλοντα, ποια η σχέση των έργων με τον άνθρωπο και οι ποιες ανάγκες επιδιώκουν να καλύψουν τα ίδια τα έργα. Μέσα από την εμβάθυνση στο ιστορικό περιβάλλον, τα κοινωνικά και πολιτικά συμφραζόμενα, τις αισθητικές επιλογές, επιχειρείται η κατανόηση των προθέσεων και μεθόδων που σχετίζονται με τον σχεδιασμό αντικειμένων, προϊόντων γραφικών τεχνών και εσωτερικών χώρων.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
1. ΘΕΩΡΙΑ.
(πρόσωπο με πρόσωπο)
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
• Χρήση Τ.Π.Ε. (παρουσιάσεις power point, video)
• Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 40
Συγγραφή Εργασιών 20
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 30
Αυτοτελής Μελέτη 60
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Η γλώσσα αξιολόγησης είναι η Ελληνική́.
Η αξιολόγηση των φοιτητών βασίζεται σε γραπτή τελική εξέταση (80%‐100%) που περιλαμβάνει:
i. Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης
ii. Ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίων
iii. Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

και προαιρετικές γραπτές εργασίες (20%).

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :
Βιβλίο [9804]: Μπάουχαους ιδέες και πραγματικότητα, Forgacs Eva
Βιβλίο [59369634]: Το χρονικό της τέχνης, E.H. Gombrich
Βιβλίο [102124936]: Η διαλεκτική της καλλιτεχνικής δημιουργίας με το βιομηχανικό χρηστικό αντικείμενο, Κερτεμελίδου Παρασκευή
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: