εκπαιδευτικό έργο

Σάμος
δελτίo τύπου

Στη Σάμο αναπτύχθηκε την περίοδο 1995 έως 2000 μια δράση που κατέληξε στην κατασκευή του MURAL. Κάθε καλοκαίρι, από τα υπολείμματα του εργαστηρίου κεραμικής του Art School of the Aegean άρχισε να κατασκευάζεται μια τοιχογραφία διαστάσεων 2.80 ύψος επί 30 μέτρα μήκος.  Όπως αναφέρεται στο ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 1999-2001:

   Το έργο άρχισε πριν από 5 χρόνια, το 1995 ως σκέψη και από την επόμενη χρονιά (1996) ως  κατασκευή. Ξεκίνησε από μια ιδέα για τη δημιουργία έργων στο χώρο του Δημοτικού Σχολείου του Άγιου Κωνσταντίνου. Το σχολείο, και ειδικά η πίσω αυλή βρισκόταν σε πλήρη εγκατάλειψη: χορταριασμένη, γεμάτη με πεταμένα μπουκάλια (κυρίως από φραπέδες), διάφορα σιδερένια αντικείμενα, το σκουριασμένο κουφάρι ενός ρυμουλκού για βάρκα, με λίγα λόγια ένας σκουπιδότοπος. Ο τοίχος του σχολείου συναγωνίζονταν την αυλή σε εγκατάλειψη. Ήταν ένας τοίχος διαλυμένος από την υγρασία και φαγωμένος από την αλμύρα της θάλασσας. Η βασική ιδέα που υπήρχε, ήδη από το 1993, ήταν να δημιουργήσουμε στο σχολείο και στον Άγιο γενικότερα έργα - συμβολή στον χώρο του χωριού, ενός χωριού πανέμορφου αλλά πολιτιστικά στο μέσο του πουθενά [...]

    [...] Είχα επίσης την ιδέα να υπάρχουν στο έργο οι λέξεις από την ωδή του Κάλβου αρετή, τόλμη, ελευθερία αλλού ολόκληρες και αλλού μόνο τα γράμματά τους. Η Barbara δέχτηκε πρόθυμα να κατασκευάσει τα γράμματα και πράγματι έκανε εξαιρετική δουλειά. Η εικόνα σχηματίστηκε οριστικά πλέον σαν ένας χώρος όπου αιωρούνται η φωτιά στα δεξιά, η θάλασσα-νερό ως η μορφή του ψαριού, το φως-ήλιος, και ο αέρας ως ο άσπρος σοβάς στο πίσω μέρος. Μέσα σε αυτό το σύνολο όπου αέναα κινούνται τα τέσσερα στοιχεία της φύσης, καταπίπτει ο Ίκαρος ως Διόνυσος ή ως νέος Χριστός. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον όπου εντάσσονται γράμματα, εικόνες, στοιχεία από τη φύση, τάματα, νομίσματα, θαλασσινά πλάσματα, στίχοι από λαϊκά τραγούδια, σταφύλια, φύλλα, έντομα, ενσωματώνονται όλα τα σύμβολα οι εικόνες και οι παράμετροι της Ελλάδας ως Τοπίο, ως Ιστορία και ως Γλώσσα. Κι όταν αυτό το έργο τοποθετείται μέσα στο κέντρο του Αιγαίου πάνω από τη θάλασσα, τότε από μόνο του αποκτάει τη διάσταση μιας Κιβωτού εννοιών, νοημάτων και εικόνων που χαρακτήρισαν αυτό το χώρο επί αιώνες.